Telekom idag

Connect21

Framtidens kommunikation med Tema samarbete, kundmöte och kontoret
19 maj 2021
Telekom idag Arena

Ta din kommunikation till nästa nivå

Connect21 kommer att tv-sändas i en digital arena den 19 maj 2021. Ta chansen att vara med i denna häftiga heldag med fantastiska talare, proffsig produktion och välfylld utställning.

Vi kan alla bli bättre på att kommunicera – både internt och externt mot kunder och samarbetspartners. På Connect21 får du både teoretiska och praktiska kunskaper för att förbättra din digitala arbetsplats inom samarbete, kundmöte och kontoret. Under dagen får du ta del av lyckade case från verksamheter som lyckats, interagera med experter, utställare och deltagare.

Telekom idag | Connect21

Plats Telekom idag Arena
Tid 19 maj 2021, 09:00 - 17:00
Pris 7 990:- exklusive moms

Förmiddag med framtidsfokus
Tre experter får 35 minuter var för att måla upp framtiden för dig, inom telefoni, samarbete och kundmöte. Sedan samlar vi dem i en paneldebatt och ser hur vi kan skapa framtidens kommunikation med dessa nya insikter.

Eftermiddag med breakouts
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan tre spår att fördjupa dig inom, välj mellan kundmötet, samarbete och kontoret. På varje spår kommer fyra talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.

Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med digitalisering!

Program

Fäll ut alla
  • 08:00 - 09:00

    Logga in och upptäck Telekom idag Arena

    Innan livesändningen startar kan du logga in och bekanta dig med den digitala arenan. Det finns även möjlighet att besöka utställarna i de digitala montrarna.
  • 09:00 - 09:10

    Livesändningen startar: Välkomna!

    Huvudscenen
    Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet. Talare

    Kalle Anrell

    Moderator, Telekom idag.
    Chefredaktör på Telekom idag sedan 2017. Expert på Telekombranschens alla olika delar och en uppskattad moderator.
  • 09:10 - 09:45

    Live: Nya möjligheter i framtidens kundmöte

    Huvudscenen
    Teknikens framsteg hjälper oss att möta kunderna på nya sätt - både för arbetssätt och i kundmötet. Kristoffer Lundnes ger dig massor av konkreta exempel på företag och organisationer som tagit kliv mot framtidens sätt att kommunicera. Talare

    Kristoffer Lundnes

    Produktchef Zisson.
    Kristoffer Lundnes har en lång historia i Kontaktcenter-branschen. Innan han tog över som produktchef på Zisson har han bland annat varit innovationschef på Puzzel.
  • 09:45 - 10:20

    Live: Framtidens digitala arbetsplats

    Huvudscenen
    Sofia Edholm, på Diwo, spanar i de dagsaktuella trenderna för digitala arbetsplatser. Vad vill företag ha nu - och vad de borde vilja ha om tre år. Talare

    Sofia Edholm

    Digital workplace strategist, Diwo.
    Sofia Edholm är strategisk rådgivare på Diwo som hjälper företag att bli mer effektiva och engagerade i sina digitala arbetsplatser. Innan Sofia kom till Diwo har hon bland annat jobbat på Microsoft och Capgemnini.
  • 10:20 - 10:30

    Live: Presentation av utställningen

    Huvudscenen
    Varje utställare får presentera sig på 10 sekunder. Ingen paus mellan presentationerna. Bra information för den som vill besöka montrarna i utställningsområdet, och vara med på dagens tävling.
  • 10:50 - 11:25

    Live: Framtidens samarbete/telefoni

    Huvudscenen
    Hur vill företagen att de anställda ska kommunicera framöver. Blir det mer röst, mindre text eller är det andra trender som kommer att påverka. Titta på Viktor Sandgrens trendspanining. Talare

    Viktor Sandgren

    Enterprise-ansvarig, Telavox
    Viktor Sandgren är ansvarig för företagsaffären på växande operatören Telavox. Han spanar med jämna mellanrum kring framtidens kommunikation åt Telekom idag. Innan han kom till Telavox jobbade Viktor på Telia.
  • 11:25 - 11:50

    Live: Paneldebatt om framtidens kommunikation

    Huvudscenen
    Förmiddagens tre trendspanare har lyssnat på de andras spaningar och nu samlar vi ihop spaningarna i en paneldebatt, där vi diskuterar varandras spaningar och sätter in allt i ett sammanhang. Talare

    Kristoffer Lundnes

    Produktchef Zisson.
    Kristoffer Lundnes har en lång historia i Kontaktcenter-branschen. Innan han tog över som produktchef på Zisson har han bland annat varit innovationschef på Puzzel.

    Sofia Edholm

    Digital workplace strategist, Diwo.
    Sofia Edholm är strategisk rådgivare på Diwo som hjälper företag att bli mer effektiva och engagerade i sina digitala arbetsplatser. Innan Sofia kom till Diwo har hon bland annat jobbat på Microsoft och Capgemnini.

    Viktor Sandgren

    Enterprise-ansvarig, Telavox
    Viktor Sandgren är ansvarig för företagsaffären på växande operatören Telavox. Han spanar med jämna mellanrum kring framtidens kommunikation åt Telekom idag. Innan han kom till Telavox jobbade Viktor på Telia.

    Kalle Anrell

    Moderator, Telekom idag.
    Chefredaktör på Telekom idag sedan 2017. Expert på Telekombranschens alla olika delar och en uppskattad moderator.
  • 11:50 - 13:00

    Tävling i utställningen och lunch

    Nu är det dags att fylla på med lite lunch - var och en på egen hand fysiskt, men med stor möjlighet att diskutera förmiddagen med de andra deltagarna i den digitala mötesplatsen i Arenan. Nu finns också chansen att tävla i utställningen där fina priser utlovas till segrarna.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Kundmöte

    På spårval Kundmöte så fördjupar vi oss i kontakten mellan kunden och kontaktcentret.
  • 13:00

    Sveriges mest moderna chattbot

    Björn Tingelöf och Sebastian Johansson på Eon berättar om hur de utvecklade tjänster för att begära anstånd i talsvar respektive chatbot. Det här är första gången som man testade att nyttja Google Dialogflow i kombination med tidigare beprövad teknik. Eon strävar efter att erbjuda service i den kanal kunden befinner sig i och när de designar lösningarna utgår de ifrån en och samma process, en gemensam knowledgebase och API:er. Talare

    Björn Tingelöf

    Digital transformation manager, Eon
    Björn Tingelöf är produktägare för ACE Knowledge på Eon och har sedan 2019 tillsammans med sitt team bland annat utvecklat tjänster i talsvar och chatbottar.
    Telefoni är fortfarande den kanal där de flesta kunder väljer att utföra sina traditionella kundserviceärenden men vi ser ett ökat intresse för digitala kanaler.
  • 13:45

    Så driver du kontaktcentret från hemmakontoret

    Tres kundservicedirektör Silvia Bakir styrde under Corona-pandemin i våras om operatörens kontaktcenter till att de flesta jobbade hemifrån på fyra dagar. Här berättar hon om lärdomarna från att sköta ett kontaktcenter med agenter i hemmen. Talare

    Silvia Bakir

    Kundservicedirektör, Tre
    Silvia Bakir är kundservicedirektör på operatören Tre, där hon jobbat sedan 2016. Dessförinnan hade Silvia en lång och framgångsrik karriär på konkurrenten Tele2.
  • 14:20

    Voiceboten klarar av samtalen själv

    SL sköter lokaltrafiken i Stockholm och har mängder av kundkontakter varje dag, som Releasy tar hand om. Till sin hjälp har de en voicebot som tar hand om en betydande mängd samtal. Talare

    Anton Valentiner

    Affärsutvecklare, Releasy
    Anton Valentiner är affärsutvecklare på Releasy, ett bolag som har hand om kundtjänsten åt andra bolag. Anton har varit på bolaget sedan 2016 och jobbat med affärsutveckling sedan 2018.
  • 14:50

    Investera i kundtjänstens hjältar - snabbaste vägen till bättre lönsamhet.

    Program från partner
    Att höja kompetens och befogenheter hos agenterna skapar lönsamhet och nöjda kunder, det vet vi. Men tänk om vi kan mäta hur lönsamt det är, eller tänk om systemet automatiskt höjde agenternas kompetens. Och tänk om detta system som utvecklar och planerar personalen samtidigt är integrerat med kontaktcentret så kunderna inte bara hamnar i rätt kö, utan även kopplas till den person som är mest lämpad att möte kunden. Vad skulle hända med er lönsamhet? Kom och lyssna till när Johan berättar om hur detta är möjligt redan idag. Talare

    Johan Hägglund

    Senior Account Executive, Genesys Nordics
    Johan Hägglund har grundat flera bolag inom Telekom och varit CX-konsult. På Genesys hjälper han svenska företag att vinna i den globala konkurrensen med hjälp av bättre kundservice. Johan brinner för att skapa kundorienterade organisationer.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Samarbete

    På spårval Samarbete fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra sin kommunikation.
  • 13:00

    25 frågor om Microsoft Teams

    Ta chansen att ställa dina frågor om Microsoft Teams för just dina förutsättningar. Linus Cansby, en av Sveriges ledande Teams-experter, svarar på 25 inskickade frågor i raskt tempo - max 1 minut per fråga. Talare

    Linus Cansby

    Teams-expert, Uclarity.
    Linus Cansby är Teams-expert på Uclarity, där han hjälper företag att effektivisera sin kommunikation. Förutom det är Linus också MVP i Teams och driver Teams-podden tillsammans med Mårten Hellebro.
  • 13:45

    Därför gick Linköping över till Google Workspace

    I november gick hela Linköpings kommun över till att arbeta i Google Workspace. Något som enligt Jakob Algulin, digitaliseringsdirektör på kommunen, innebär att kommunen kommit ikapp digitalt. Här får du lyssna på fördelarna med teknikvalet. Talare

    Jakob Algulin

    Digitaliseringsdirektör, Linköpings kommun
    Sedan 2018 är Jakob Algulin digitaliseringsdirektör på Linköpings kommun, där han ser till att staden tar de nödvändiga stegen framåt i digitaliseringen av verksamheten. Innan Jakob kom till Linköping så jobbade han hos Sectra.
  • 14:20

    Så ska du tänka med framtidens videomötesrum

    Henry Kayser på Zoom berättar om hur de tänker kring framtidens konferensrum för video - hur ska de utrustas efter Corona. Presentationen kommer att hållas på engelska. Talare

    Henry Kayser

    Europeisk säljchef, Zoom
    Den amerikanska mötestjänsten Zoom växer rekordsnabbt just nu. En av de som driver tillväxten i Europa är den europeiska säljchefen Henry Kayser som jobbar från kontoret i Amsterdam.
  • 13:00 - 15:15

    Spårval: Hybridkontoret

    På spårval Kontoret fördjupar vi oss i hur företag kan förbättra kontoret, hemmakontoret eller hybridkontoret.
  • 13:45

    Så får du med den otekniske på videovågen

    Videomötet har slagit igenom stort under Corona-pandemin där vi har fått en mångdubbling av antalet videomöten. För många är videomötet dock fortfarande en utmaning tekniskt - men det går att lösa. Annie Petersson ger dig handfasta råd på hur du får med alla på tåget. Talare

    Annie Petersson

    Mötesguru på Informationsteknik Scandinavia
    Annie Petersson brinner för möten och har en lång historia i videomötes-branschen. Nu jobbar hon på Informationsteknik Scandinavia, men innan dess har hon bland annat varit på Pexip, Videxio och Atea.
  • 14:20

    Så väljer du rätt headset till rätt roll

    Det finns mängder med varianter av headsets på marknaden. Hur kan man veta vilket headset som passar till varje person på företaget? Pehr Börjesson på Poly berättar om hur man kan jobba med personas för att göra valen enklare för varje roll på företaget. Talare

    Pehr Börjesson

    Produktexpert, Poly
    Pehr Börjesson är en veteran i headset-branschen. Han närmar sig 10 år på Poly där han började på Plantronics innan sammanslagningen med Polycom.
  • 15:45 - 16:30

    Live: Därför satsade vi på ett eget 5g-nät

    Det finns ett fåtal 5g-nät för företag i drift i Sverige idag. Saab-bolaget Combitechs Per Åkesson kommer till Connect21 och berättar om fördelarna med nätet och vad man behöver tänka på för att komma igång med industri 4.0 på riktigt. Talare

    Per Åkesson

    Affärsområdeschef, Combitech
    Per har lång erfarenhet från telekombranchen och har jobbat med allt från utveckling och systemering till projektledning och i olika chefsroller. Efter över 25 år hos Ericsson gick han 2016 över till Combitech, där han nu är chef för affärsområdet ”Autonomy Solutions & Private Networks”.
  • 16:30 - 16:45

    Live: Avrundning och utdelning av vinster

    Dagens alla nya insikter samlas ihop av moderatorn Kalle Anrell. Priser från dagens olika tävlingar kommer också att delas ut. Talare

    Kalle Anrell

    Moderator, Telekom idag.
    Chefredaktör på Telekom idag sedan 2017. Expert på Telekombranschens alla olika delar och en uppskattad moderator.

Talare

Kristoffer Lundnes

Produktchef Zisson.

Sofia Edholm

Digital workplace strategist, Diwo.

Linus Cansby

Teams-expert, Uclarity.

Viktor Sandgren

Enterprise-ansvarig, Telavox

Jakob Algulin

Digitaliseringsdirektör, Linköpings kommun

Silvia Bakir

Kundservicedirektör, Tre

Annie Petersson

Mötesguru på Informationsteknik Scandinavia

Pehr Börjesson

Produktexpert, Poly

Henry Kayser

Europeisk säljchef, Zoom

Per Åkesson

Affärsområdeschef, Combitech

Björn Tingelöf

Digital transformation manager, Eon

Sebastian Johansson

Projektledare och business expert, Eon

Anton Valentiner

Affärsutvecklare, Releasy

Johan Hägglund

Senior Account Executive, Genesys Nordics

Kalle Anrell

Moderator, Telekom idag.

Connect21

anordnas av Telekom idag