Framtidens professionella kommunikation för medarbetare och kunder
Digitaliseringen är nyckeln för en framgångsrik verksamhet idag - och du når dit genom att välja rätt strategier och bra teknik. Ta chansen att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation genom att vara med på denna inspirerande heldag med fantastiska talare, bra nätverkande och en välfylld utställning.
Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med professionell kommunikation!
Telekom idag | Connect23
Plats | Quality Hotel Globe i Stockholm |
Tid | 27 april 2023, 08:50 - 19:00 |
Pris | 7 990:- exklusive moms |

Inspirerande förmiddag
Fyra föreläsare målar upp sitt perspektiv på framtidens kommunikation, kundmöte och samarbete. De visar upp alla möjligheter för att få ut maximalt av dina investeringar i teknik och personal.
Fördjupande eftermiddag med egna val
Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan fyra spår att fördjupa dig inom, välj mellan Samarbete, Kontoret, Kundmötet eller Ledarskap och analys. På varje spår kommer fem talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.
Program
-
08:00 - 08:50
Registrering och frukost
Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. -
08:50 - 09:00
Välkommen!
Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet tillsammans med biträdande moderator Mats Stålbröst. TalareKalle Anrell
Chefredaktör Telekom idagKalle Anrell är dagens moderator.Mats Stålbröst
Redaktör Telekom idagMats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator. -
09:00 - 10:20
Pass 1: Framtidsspaningar om kommunikation och kundmöte
TalareJessica Levin
Försäljningschef, TelenorJessica Levin har en bred erfarenhet från Telekom-Sverige där hon haft ledande roller på Telia, Tele2 och Telenor. Idag är hon ansvarig för företagsmarknaden på den stora operatören.Emma Berglund
Customer Experience Specialist, TeliaEmma Berglund är projektledare på Telia för kunder som vill utveckla sina kunskapsdatabaser, chattbotsplattformar och sitt digitala kundmöte. -
09:00
Framtidens professionella kommunikation
Jessica Levin från Telenor berättar om de senaste trenderna för professionell kommunikation. Företagstelefoni blir en allt mer central del i verksamheternas vardag. 5g, automatisering, artificiell intelligens och integrationer är fyra viktiga områden som påverkar de flesta. TalareJessica Levin
Försäljningschef, TelenorJessica Levin har en bred erfarenhet från Telekom-Sverige där hon haft ledande roller på Telia, Tele2 och Telenor. Idag är hon ansvarig för företagsmarknaden på den stora operatören. -
09:45
Framtidens digitala kundmöte
Emma Berglund är expert på digitala kundmöten på Telia. Hon kommer att berätta om de viktigaste trenderna och framtidens möjligheter att möta kundernas önskemål om god service. Emma Berglund kommer att ge exempel på situationer där chattbotar lyfter kundmötet och kompletterar mänskliga medarbetare. TalareEmma Berglund
Customer Experience Specialist, TeliaEmma Berglund är projektledare på Telia för kunder som vill utveckla sina kunskapsdatabaser, chattbotsplattformar och sitt digitala kundmöte. -
10:20 - 10:30
Presentation av utställarna
Varje utställare får tio sekunder på sig att fånga ert intresse från scenen i en klassisk hisspitch. -
10:30 - 10:55
Förmiddagspaus med kaffe och mingel
Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling! -
10:55 - 11:55
Pass 2: Framtidsspaningar om kontoret
TalarePetter Damré
Expert modern mötesteknik, IsicomPetter Damré är ansiktet utåt för distributören Isicom som jobbar med flera av de stora tillverkarna inom headset- och videoutrustning.Linus Cansby
Digital konsult, ExobeLinus Cansby är en av Sveriges ledande experter på digitalt samarbete. Ofta har han ett stort fokus på Teams - och har fått titeln MVP av Microsoft. Exobe hjälper sina kunder att få bättre mötes- och kommunikationslösningar. -
10:55
Framtidens ljud och video
Petter Damré från Isicom tar dig med på en resa in i framtidens mötesteknik, headset och personliga videokameror. Det digitala mötet ställer allt större krav på rätt teknik för att ge bästa möjliga gestaltning av dig själv – oavsett om det handlar om ljud eller video. TalarePetter Damré
Expert modern mötesteknik, IsicomPetter Damré är ansiktet utåt för distributören Isicom som jobbar med flera av de stora tillverkarna inom headset- och videoutrustning. -
11:25
Framtidens digitala arbetsplats
Alla verksamheter blir mer och mer digitala. Linus Cansby går igenom de stora trenderna för digitalt samarbete nu och i framtiden. Den digitala arbetsplatsen är en viktig del av medarbetarnas möjligheter att genomföra sina arbetsuppgifter. TalareLinus Cansby
Digital konsult, ExobeLinus Cansby är en av Sveriges ledande experter på digitalt samarbete. Ofta har han ett stort fokus på Teams - och har fått titeln MVP av Microsoft. Exobe hjälper sina kunder att få bättre mötes- och kommunikationslösningar. -
11:55 - 12:00
Genomgång av eftermiddagens spårval
Kalle Anrell och Mats Stålbröst berättar om eftermiddagens 20 olika föreläsningar för de fyra spårvalen. TalareKalle Anrell
Chefredaktör Telekom idagKalle Anrell är dagens moderator.Mats Stålbröst
Redaktör Telekom idagMats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator. -
12:00 - 13:00
Lunchpaus i utställningen med mingel
Nu är det dags att fylla på med lite lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Maten serveras i anslutning till utställningen. Chansen finns fortfarande att vara med i vår tävling. -
13:00 - 16:10
Tema: framtidens kundmöte
TalareAnnika Cederbrand
Kundservicechef, AvanzaJesper Sjölander
Tjänsteutvecklare, ArbetsförmedlingenJohn Tetteris
Verksamhetssamordare, ArbetsförmedlingenNicklas Mattsson
Enhetschef, ByggnadsRobin Leijon
Grundare, ConnectelUlla Emmerstorfer
Kundservicechef, IfPatric Klaremo
Grundare, Millwater -
13:00
Avanzas resa mot framtidens kundmöte
Nätbanken Avanza har som målsättning att alltid lansera kundservice i världsklass, även när oron sveper över det finansiella systemet. Annika Cederbrand är kundservicechef på nätbanken Avanza och har mångårig erfarenhet av finansvärlden och av arbete på stora banker. Hon kommer till Connect för att berätta om Avanzas resa för att skapa framtidens kundmöte. TalareAnnika Cederbrand
Kundservicechef, Avanza -
13:35
Så jobbar Arbetsförmedlingen med digitaliseringen av kundmötet
Digitala kundmöten blir allt viktigare för Arbetsförmedlingen. Tjänsteutvecklarna Jesper Sjölander och John Tetteris kommer att berätta om resan från manuell till digital möteshantering. TalareJesper Sjölander
Tjänsteutvecklare, ArbetsförmedlingenJohn Tetteris
Verksamhetssamordare, Arbetsförmedlingen -
14:05
Eftermiddagspaus med mingel
-
14:30
Paneldebatt: framtidens kundmöte
Vi samlar tre experter för att diskutera olika aspekter av framtidens kundmöte. Vilka är de viktigaste trenderna och vilka utmaningar måste vi fokusera på att lösa? TalareRobin Leijon
Grundare, ConnectelUlla Emmerstorfer
Kundservicechef, IfPatric Klaremo
Grundare, Millwater -
15:40
Så använder Byggnads en röstbot för att lyfta medlemsmötet
Fackförbundet Byggnads använder sig av både en chattbot och en röstbot för att öka tillgängligheten i medlemsmötet. Nicklas Mattsson, som är enhetschef på Byggnads medlemscenter, berättar om erfarenheterna från botarna och hur man vill utveckla medlemsmötet i framtiden. TalareNicklas Mattsson
Enhetschef, Byggnads -
13:00 - 16:10
Tema: framtidens ledarskap och analys i kontakcentret
TalarePia Horn Af Rantzien
Customer Success manager, CapturiMaria Lindell
Vd, RedwayFrederic Laziou
Vd, PuzzelTina Wahlroth
Styrelseordförande, KontaktaMagnus Geverts
Produktchef, Calabrio -
13:00
Bygg en kundfokuserad organisation – genom att mäta och analysera rätt
Maria Lindell, vd på konsultföretaget Redway, har lång erfarenhet av att hjälpa företag att modernisera kundmötet. I dag har vi unika möjligheter att samla in data om kunderna och kundresan, men används verkligen dessa data på rätt sätt? Maria berättar om vad som är viktigast att analysera och hur man kan jobba tvärfunktionellt för att skapa ett kundfokus i hela organisationen. TalareMaria Lindell
Vd, Redway -
13:35
Skapa engagemang hos dina medarbetare – innan kunderna lämnar er!
Spelplanen för kundservice har förändrats och kunderna kräver att ärenden ska hanteras enklare och snabbare.
Som ledare behöver du engagera medarbetarna till att skapa den bästa kundupplevelsen. Vilken data måste du ha koll på? Vilket ledarskap skapar motiverade medarbetare och lojala kunder? CX-experterna David Scharfstein och Maria Sjödin Nilsson delar sina och Brilliants erfarenheter av kundservice utveckling de senaste 20 åren och vad som kommer att krävas framöver. TalareMaria Sjödin Nilsson
Kundansvarig, Brilliant FutureDavid Scharfstein
Kundansvarig, Brilliant Future -
14:30
Paneldebatt: så jobbar framtidens agenter
Kunderna ställer allt högre krav på att få snabb och korrekt information när de kontaktar din organisation. Samtidigt pågår en digitalisering av kundmötet, där ny teknik ger helt nya möjligheter till automatisering och ökad tillgänglighet i olika kanaler. Vi har samlat tre experter för att diskutera hur agenternas roll förändras i framtiden och hur vi skapar en strategi för att lyckas. TalareFrederic Laziou
Vd, PuzzelTina Wahlroth
Styrelseordförande, KontaktaMagnus Geverts
Produktchef, Calabrio -
15:05
5 viktiga insikter från 25 miljoner samtal – Folkspels resa med samtalsanalys
Vill du ha fem viktiga insikter från 25 miljoner kundsamtal som kan hjälpa er i ert kundcenter redan imorgon? Folkspel och Capturi berättar hur Folkspel har arbetat med samtalsanalys för att lyfta deras kundcenter till nya höjder. TalarePia Horn Af Rantzien
Customer Success manager, Capturi -
15:40
Här är fördelarna med att ISO-certifiera kontaktcentret
Kundserviceföretaget H1 Communication baserar sin verksamhet på den globala ISO-standarden för kontaktcenter sedan lång tid tillbaka och blir inom kort det första svenska företaget att kamma hem en certifiering. På Connect kommer de att berätta om innehållet i standardens olika delar och vilka fördelar den medför för dagens moderna kontaktcenter. TalareMagnus Larsson
CIO, H1 CommunicationMarie Kågeman
COO, H1 Communication -
13:00 - 16:10
Tema: framtidens samarbete
TalareMårten Hellebro
Digital konsult, CloudwayMårten Hellebro har varit med på många av de senaste Connect-eventen som sidekick till moderatorerna. Till vardags hjälper han Cloudways kunder att få ut maximalt av sina Microsoft-investeringar. Han driver Teams-podden tillsammans med förmiddagens talare Linus Cansby.Martina Klingvall
Vd och grundare, TelnessLiona Islamian
Marknadschef, DstnyJohan Åberg
Produktchef, LynesJacob Kindgren
Expert Collaboration, CiscoJacob Kindgren är specialist på videomöten hos tillverkaren Cisco inom området Collaboration där han arbetar med att utveckla det hybrida mötet hos Ciscos kunder.
Jacob har jobbat med digitala möten de senaste 15 åren utöver Cisco hos bland annat Atea, Karolinska universitetssjukhuset och Office Management.Jon Strindlund
Channel Manager, Poly -
13:00
Släpp loss Teams i din verksamhet
Microsoft Teams är så mycket mer än bara chatt och möten. Det är ett samarbetsverktyg som rätt använt kan frigöra tid för dig och ditt team, med färre och kortare möten, bättre överblick och snabbare beslut utan att du behöva jobba mer. Teams-experten Mårten Hellebro visar upp sina bästa tips och trix från hans kundprojekt på hur du och ditt team kan använda de verktyg ni redan har för att släppa loss teamets fulla potential. TalareMårten Hellebro
Digital konsult, CloudwayMårten Hellebro har varit med på många av de senaste Connect-eventen som sidekick till moderatorerna. Till vardags hjälper han Cloudways kunder att få ut maximalt av sina Microsoft-investeringar. Han driver Teams-podden tillsammans med förmiddagens talare Linus Cansby. -
13:35
Så tar vi Trafikverket till en modern mötesplats
Trafikverket var en av myndigheterna som var med i det stora Esam-samarbetet för att undersöka alternativ till Microsoft Teams. Erik Enocksson var en av de drivande i projektet. På Connect23 berättar han om myndighetens arbete för att hitta teknik och arbetssätt för mer moderna möten i digitala plattformar. TalareErik Enocksson
Enterprise Arkitekt, Trafikverket -
14:05
Eftermiddagspaus med mingel
-
14:30
Paneldebatt: Så blir framtidens telefoni
Telefoni fortsätter utvecklas - både för små och stora kunder och i privat och offentlig sektor. Enkelhet att administrera, avancerade integrationer mot andra system som verksamheten använder och mer och mer avancerade funktioner. Vi har samlat tre experter för att diskutera hur framtidens telefoni blir. TalareMartina Klingvall
Vd och grundare, TelnessLiona Islamian
Marknadschef, DstnyJohan Åberg
Produktchef, Lynes -
15:05
Lyckas i det hybrida arbetslivet
Hur man skapar produktivitet och engagemang hos medarbetare och kollegor I det hybrida arbetslivet. Jon Strindlund från Poly delar med sig av exempel från olika verksamheter som lyckas. TalareJon Strindlund
Channel Manager, Poly -
15:40
Samarbeta med andra - med olika lösningar
Det finns mängder av samarbetslösningar på marknaden idag, som Teams, Zoom, Google Meet med flera. Hur löser man som företag eller offentlig sektor utmaningen med att hantera samarbete utanför den egna organisationen? Jacob Kindgren från Cisco går igenom tänkbara lösningar. TalareJacob Kindgren
Expert Collaboration, CiscoJacob Kindgren är specialist på videomöten hos tillverkaren Cisco inom området Collaboration där han arbetar med att utveckla det hybrida mötet hos Ciscos kunder.
Jacob har jobbat med digitala möten de senaste 15 åren utöver Cisco hos bland annat Atea, Karolinska universitetssjukhuset och Office Management. -
13:00 - 16:10
Tema: framtidens kontor
TalareMåns Gjötterberg
Ansvarig mötesteknik, Office ManagementStaffan Lindbäck
Vd, CellnexAmanda Sterner
Digital konsult, AdvaniaNina Rapp
Affärsområdeschef, MicrosoftOle Mygind
Säljchef norra Europa, Zoom -
13:00
Hitta rätt strategi för dina mötesrum
Mötesrummen kan utvecklas för att bättre klara av de nya krav som ställs i en hybrid värld där alla deltagare ska kunna delta - i rummet eller från hemmakontoret. Måns Gjötterberg är ansvarig för mötesteknik på jätten Office Management. Han tar med sig massor av lyckade exempel från sina kunder. TalareMåns Gjötterberg
Ansvarig mötesteknik, Office Management -
14:05
Eftermiddagspaus med mingel
-
14:30
Paneldebatt: Så blir framtidens möten lyckade - från kontoret och hybridvärlden
Vi samlar tre experter för att diskuterar man får till lyckade digitala möten - oavsett var vi jobbar. Amanda Sterner, Nina Rapp och Ole Mygind har stor erfarenhet av att hjälpa verksamheter till bra mötesrutiner. TalareAmanda Sterner
Digital konsult, AdvaniaNina Rapp
Affärsområdeschef, MicrosoftOle Mygind
Säljchef norra Europa, Zoom -
15:05
Så tar du chansen att få bra inomhustäckning med 5g
Mobilnäten för 5g blir allt mer utbyggda, men oftast har signalerna svårt att komma in i byggnader så att inomhustäckningen blir tillräckligt bra. Staffan Lindbäck från Cellnex berättar om lösningar som gjorts i lagerlokaler, byggvaruhus och i vanliga kontorsbyggnader. TalareStaffan Lindbäck
Vd, Cellnex -
16:10 - 16:20
Snabb bensträckare
Snabb bensträckare innan sista passet. -
16:20 - 16:50
Inspirerande avslutning
Programpunkt presenteras snart. -
16:50 - 16:55
Summering och prisutdelning
Dagen sammanfattas från scenen och vinnarna i dagens tävling presenteras. TalareKalle Anrell
Chefredaktör Telekom idagKalle Anrell är dagens moderator.Mats Stålbröst
Redaktör Telekom idagMats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator. -
16:55 - 18:30
Post Connect - mingel och eftersnack
Stanna kvar på ett roligt mingel och diskutera dagens insikter. Vi bjuder på dryck och tilltugg.