Telekom idag

Connect23

En heldag med inspiration och fördjupning
27 april 2023
Quality Hotel Globe i Stockholm

Framtidens professionella kommunikation för medarbetare och kunder

Digitaliseringen är nyckeln för en framgångsrik verksamhet idag - och du når dit genom att välja rätt strategier och bra teknik. Ta chansen att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation genom att vara med på denna inspirerande heldag med fantastiska talare, bra nätverkande och en välfylld utställning.

Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med professionell kommunikation!

Telekom idag | Connect23

Plats Quality Hotel Globe i Stockholm
Tid 27 april 2023, 08:50 - 19:00
Pris 7 990:- exklusive moms

Inspirerande förmiddag

Fyra föreläsare målar upp sitt perspektiv på framtidens kommunikation, kundmöte och samarbete. De visar upp alla möjligheter för att få ut maximalt av dina investeringar i teknik och personal.

Fördjupande eftermiddag med egna val

Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan fyra spår att fördjupa dig inom, välj mellan Samarbete, Kontoret, Kundmötet eller Ledarskap och analys. På varje spår kommer fem talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.

Program

Fäll ut alla
  • 08:00 - 08:50

    Registrering och frukost

    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te.
  • 08:50 - 09:00

    Välkommen!

    Telekom idags chefredaktör Kalle Anrell som är moderator för dagen inleder programmet tillsammans med biträdande moderator Mats Stålbröst. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag
    Kalle Anrell är dagens moderator.

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag
    Mats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator.
  • 09:00 - 10:20

    Pass 1: Framtidsspaningar om kommunikation och kundmöte

    Talare

    Jessica Levin

    Försäljningschef, Telenor
    Jessica Levin har en bred erfarenhet från Telekom-Sverige där hon haft ledande roller på Telia, Tele2 och Telenor. Idag är hon ansvarig för företagsmarknaden på den stora operatören.

    Emma Berglund

    Customer Experience Specialist, Telia
    Emma Berglund är projektledare på Telia för kunder som vill utveckla sina kunskapsdatabaser, chattbotsplattformar och sitt digitala kundmöte.
  • 09:00

    Framtidens professionella kommunikation

    Jessica Levin från Telenor berättar om de senaste trenderna för professionell kommunikation. Företagstelefoni blir en allt mer central del i verksamheternas vardag. 5g, automatisering, artificiell intelligens och integrationer är fyra viktiga områden som påverkar de flesta. Talare

    Jessica Levin

    Försäljningschef, Telenor
    Jessica Levin har en bred erfarenhet från Telekom-Sverige där hon haft ledande roller på Telia, Tele2 och Telenor. Idag är hon ansvarig för företagsmarknaden på den stora operatören.
  • 09:45

    Framtidens digitala kundmöte

    Emma Berglund är expert på digitala kundmöten på Telia. Hon kommer att berätta om de viktigaste trenderna och framtidens möjligheter att möta kundernas önskemål om god service. Emma Berglund kommer att ge exempel på situationer där chattbotar lyfter kundmötet och kompletterar mänskliga medarbetare. Talare

    Emma Berglund

    Customer Experience Specialist, Telia
    Emma Berglund är projektledare på Telia för kunder som vill utveckla sina kunskapsdatabaser, chattbotsplattformar och sitt digitala kundmöte.
  • 10:20 - 10:30

    Presentation av utställarna

    Varje utställare får tio sekunder på sig att fånga ert intresse från scenen i en klassisk hisspitch.
  • 10:30 - 10:55

    Förmiddagspaus med kaffe och mingel

    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling!
  • 10:55 - 11:55

    Pass 2: Framtidsspaningar om kontoret

    Talare

    Petter Damré

    Expert modern mötesteknik, Isicom
    Petter Damré är ansiktet utåt för distributören Isicom som jobbar med flera av de stora tillverkarna inom headset- och videoutrustning.

    Linus Cansby

    Digital konsult, Exobe
    Linus Cansby är en av Sveriges ledande experter på digitalt samarbete. Ofta har han ett stort fokus på Teams - och har fått titeln MVP av Microsoft. Exobe hjälper sina kunder att få bättre mötes- och kommunikationslösningar.
  • 10:55

    Framtidens ljud och video

    Petter Damré från Isicom tar dig med på en resa in i framtidens mötesteknik, headset och personliga videokameror. Det digitala mötet ställer allt större krav på rätt teknik för att ge bästa möjliga gestaltning av dig själv – oavsett om det handlar om ljud eller video. Talare

    Petter Damré

    Expert modern mötesteknik, Isicom
    Petter Damré är ansiktet utåt för distributören Isicom som jobbar med flera av de stora tillverkarna inom headset- och videoutrustning.
  • 11:25

    Framtidens digitala arbetsplats

    Alla verksamheter blir mer och mer digitala. Linus Cansby går igenom de stora trenderna för digitalt samarbete nu och i framtiden. Den digitala arbetsplatsen är en viktig del av medarbetarnas möjligheter att genomföra sina arbetsuppgifter. Talare

    Linus Cansby

    Digital konsult, Exobe
    Linus Cansby är en av Sveriges ledande experter på digitalt samarbete. Ofta har han ett stort fokus på Teams - och har fått titeln MVP av Microsoft. Exobe hjälper sina kunder att få bättre mötes- och kommunikationslösningar.
  • 11:55 - 12:00

    Genomgång av eftermiddagens spårval

    Kalle Anrell och Mats Stålbröst berättar om eftermiddagens 20 olika föreläsningar för de fyra spårvalen. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag
    Kalle Anrell är dagens moderator.

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag
    Mats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator.
  • 12:00 - 13:00

    Lunchpaus i utställningen med mingel

    Nu är det dags att fylla på med lite lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Maten serveras i anslutning till utställningen. Chansen finns fortfarande att vara med i vår tävling.
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens kundmöte

    Talare

    Jesper Sjölander

    Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

    Ingela Sundlöf

    Produktägare, Arbetsförmedlingen

    Nicklas Mattsson

    Enhetschef, Byggnads

    Robin Leijon

    Grundare, Connectel

    Ulla Emmerstorfer

    Kundservicechef, If

    Patric Klaremo

    Grundare, Millwater
  • 13:00

    Avanzas resa mot framtidens kundmöte

    Nätbanken Avanza har som målsättning att alltid leverera kundservice i världsklass, även när oron sveper över det finansiella systemet. Annika Cederbrand är kundservicechef på nätbanken Avanza och har mångårig erfarenhet av finansvärlden och av arbete på stora banker. Hon kommer till Connect för att berätta om Avanzas resa för att skapa framtidens kundmöte. Talare

    Annika Cederbrand

    Kundservicechef, Avanza
  • 13:35

    Så använder Byggnads en röstbot för att lyfta medlemsmötet

    Fackförbundet Byggnads använder sig av både en chattbot och en röstbot för att öka tillgängligheten i medlemsmötet. Nicklas Mattsson, som är enhetschef på Byggnads medlemscenter, berättar om erfarenheterna från botarna och hur man vill utveckla medlemsmötet i framtiden. Talare

    Nicklas Mattsson

    Enhetschef, Byggnads
  • 14:05

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 15:05

    Paneldebatt: framtidens kundmöte

    Vi samlar tre experter för att diskutera olika aspekter av framtidens kundmöte. Vilka är de viktigaste trenderna och vilka utmaningar måste vi fokusera på att lösa? Talare

    Jesper Sjölander

    Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

    Robin Leijon

    Grundare, Connectel

    Patric Klaremo

    Grundare, Millwater
  • 15:40

    Framtidens säkra kundmöte

    I en tid med ökade telefonbedrägerier behöver företag sätta trygghet högt på agendan så att kunder vågar svara. Med hjälp av ny teknik kan företag identifiera sig gentemot såväl privatpersoner som andra verksamheter för att visa sin företagstillhörighet. Lisa Hasselgren berättar om hur tvåvägsidentifiering och Säkra Samtal kom till. Talare

    Lisa Hasselgren

    Grundare, Securifid
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens ledarskap och analys i kontaktcentret

    Talare

    Nate Nguyen

    Affärsutvecklare, Capturi.

    Victor Frössling

    Senior Consultant CX, Redway

    Frederic Laziou

    Vd, Puzzel

    Tina Wahlroth

    Styrelseordförande, Kontakta

    Magnus Geverts

    Produktchef, Calabrio
  • 13:00

    Bygg en kundfokuserad organisation – genom att mäta och analysera rätt

    Victor Frössling, senior konsult inom CX på konsultföretaget Redway, har lång erfarenhet av att hjälpa företag att modernisera kundmötet. I dag har vi stora möjligheter att ta pulsen på våra kunder i hopp om att förbättra upplevelsen längs kundresan, men använder vi verkligen insikterna rätt? Victor berättar om vad som är viktigast att analysera och hur man kan arbeta tvärfunktionellt för att skapa ett kundfokus i hela organisationen. Talare

    Victor Frössling

    Senior Consultant CX, Redway
  • 13:35

    Skapa engagemang hos dina medarbetare – innan kunderna lämnar er!

    Talarpunkt från sponsor
    Spelplanen för kundservice har förändrats och kunderna kräver att ärenden ska hanteras enklare och snabbare.
    Som ledare behöver du engagera medarbetarna till att skapa den bästa kundupplevelsen. Vilken data måste du ha koll på? Vilket ledarskap skapar motiverade medarbetare och lojala kunder? CX-experterna David Scharfstein och Maria Sjödin Nilsson delar sina och Brilliants erfarenheter av kundservice utveckling de senaste 20 åren och vad som kommer att krävas framöver. Talare

    Maria Sjödin Nilsson

    Kundansvarig, Brilliant Future

    David Scharfstein

    Kundansvarig, Brilliant Future
  • 14:30

    Paneldebatt: så jobbar framtidens agenter

    Kunderna ställer allt högre krav på att få snabb och korrekt information när de kontaktar din organisation. Samtidigt pågår en digitalisering av kundmötet, där ny teknik ger helt nya möjligheter till automatisering och ökad tillgänglighet i olika kanaler. Vi har samlat tre experter för att diskutera hur agenternas roll förändras i framtiden och hur vi skapar en strategi för att lyckas. Talare

    Frederic Laziou

    Vd, Puzzel

    Tina Wahlroth

    Styrelseordförande, Kontakta

    Magnus Geverts

    Produktchef, Calabrio
  • 15:05

    5 viktiga insikter från 25 miljoner samtal – Folkspels resa med samtalsanalys

    Vill du ha fem viktiga insikter från 25 miljoner kundsamtal som kan hjälpa er i ert kundcenter redan imorgon? Folkspel och Capturi berättar hur Folkspel har arbetat med samtalsanalys för att lyfta deras kundcenter till nya höjder. Talare

    Nate Nguyen

    Affärsutvecklare, Capturi.

    Ahmad-Shah Said

    Kundcenteransvarig, Folkspel
  • 15:40

    Här är fördelarna med att ISO-certifiera kontaktcentret

    Kundserviceföretaget H1 Communication baserar sin verksamhet på den globala ISO-standarden för kontaktcenter sedan lång tid tillbaka och blir inom kort det första svenska företaget att kamma hem en certifiering. På Connect kommer de att berätta om innehållet i standardens olika delar och vilka fördelar den medför för dagens moderna kontaktcenter. Talare

    Magnus Larsson

    CIO, H1 Communication

    Marie Kågeman

    COO, H1 Communication
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens samarbete

    Talare

    Mårten Hellebro

    Digital konsult, Cloudway
    Mårten Hellebro har varit med på många av de senaste Connect-eventen som sidekick till moderatorerna. Till vardags hjälper han Cloudways kunder att få ut maximalt av sina Microsoft-investeringar. Han driver Teams-podden tillsammans med förmiddagens talare Linus Cansby.

    Martina Klingvall

    Vd och grundare, Telness

    Liona Islamian

    Marknadschef, Dstny

    Johan Åberg

    Produktchef, Lynes

    Jacob Kindgren

    Expert Collaboration, Cisco
    Jacob Kindgren är specialist på videomöten hos tillverkaren Cisco inom området Collaboration där han arbetar med att utveckla det hybrida mötet hos Ciscos kunder.

    Jacob har jobbat med digitala möten de senaste 15 åren utöver Cisco hos bland annat Atea, Karolinska universitetssjukhuset och Office Management.

    Jon Strindlund

    Channel Manager, Poly
  • 13:00

    Släpp loss Teams i din verksamhet

    Microsoft Teams är så mycket mer än bara chatt och möten. Det är ett samarbetsverktyg som rätt använt kan frigöra tid för dig och ditt team, med färre och kortare möten, bättre överblick och snabbare beslut utan att du behöva jobba mer. Teams-experten Mårten Hellebro visar upp sina bästa tips och trix från hans kundprojekt på hur du och ditt team kan använda de verktyg ni redan har för att släppa loss teamets fulla potential. Talare

    Mårten Hellebro

    Digital konsult, Cloudway
    Mårten Hellebro har varit med på många av de senaste Connect-eventen som sidekick till moderatorerna. Till vardags hjälper han Cloudways kunder att få ut maximalt av sina Microsoft-investeringar. Han driver Teams-podden tillsammans med förmiddagens talare Linus Cansby.
  • 13:35

    Så tar vi Trafikverket till en modern mötesplats

    Trafikverket var en av myndigheterna som var med i det stora Esam-samarbetet för att undersöka alternativ till Microsoft Teams. Erik Enocksson var en av de drivande i projektet. På Connect23 berättar han om myndighetens arbete för att hitta teknik och arbetssätt för mer moderna möten i digitala plattformar. Talare

    Erik Enocksson

    Enterprise Arkitekt, Trafikverket
  • 14:05

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 14:30

    Paneldebatt: Så blir framtidens telefoni

    Telefoni fortsätter utvecklas - både för små och stora kunder och i privat och offentlig sektor. Enkelhet att administrera, avancerade integrationer mot andra system som verksamheten använder och mer och mer avancerade funktioner. Vi har samlat tre experter för att diskutera hur framtidens telefoni blir. Talare

    Martina Klingvall

    Vd och grundare, Telness

    Liona Islamian

    Marknadschef, Dstny

    Johan Åberg

    Produktchef, Lynes
  • 15:05

    Lyckas i det hybrida arbetslivet

    Talarpunkt från sponsor
    Hur man skapar produktivitet och engagemang hos medarbetare och kollegor I det hybrida arbetslivet. Jon Strindlund från Poly delar med sig av exempel från olika verksamheter som lyckas. Talare

    Jon Strindlund

    Channel Manager, Poly
  • 15:40

    Samarbeta med andra - med olika lösningar

    Det finns mängder av samarbetslösningar på marknaden idag, som Teams, Zoom, Google Meet med flera. Hur löser man som företag eller offentlig sektor utmaningen med att hantera samarbete utanför den egna organisationen? Jacob Kindgren från Cisco går igenom tänkbara lösningar. Talare

    Jacob Kindgren

    Expert Collaboration, Cisco
    Jacob Kindgren är specialist på videomöten hos tillverkaren Cisco inom området Collaboration där han arbetar med att utveckla det hybrida mötet hos Ciscos kunder.

    Jacob har jobbat med digitala möten de senaste 15 åren utöver Cisco hos bland annat Atea, Karolinska universitetssjukhuset och Office Management.
  • 13:00 - 16:10

    Tema: framtidens kontor

    Talare

    Måns Gjötterberg

    Ansvarig mötesteknik, Office Management

    Mikael Lundman

    Vd, Proptivity
    Mikael Lundman har mer än 20 års internationell erfarenhet från Telekom och Tech. Han inledde karriären på Ericsson, och har därefter bland annat jobbat på McKinsey & Company i Stockholm och med investeringar. Han har lett Proptivity sedan 2021.

    Amanda Sterner

    Digital konsult, Advania

    Nina Rapp

    Affärsområdeschef, Microsoft

    Ole Mygind

    Säljchef norra Europa, Zoom
  • 13:00

    Ett kontor där man vill vara

    Olika typer av samarbeten kräver olika ytor och mötesplatser. Dessa kan utvecklas för att bättre klara av kraven som ställs i en hybrid värld där alla människor ska kunna delta – i mötesrummet eller från hemmakontoret. Måns Gjötterberg, ansvarig för mötesteknik på jätten Office Management, tar med sig massor av lyckade exempel från kunder. Talare

    Måns Gjötterberg

    Ansvarig mötesteknik, Office Management
  • 13:35

    Hantera kontorets nya utmaningar

    Talarpunkt från sponsor
    Open Office är den nya verklighet som företag och anställda står inför efter pandemin när det gäller arbetsplats och arbetsmiljö.
    Hör Epos Theis Mörk ge sina perspektiv på framtidens arbete – det är utmaningar och möjligheter – och hur samarbetsenheter spelar en affärskritisk roll när det gäller effektivt virtuellt samarbete i en global ekonomi. Talare

    Theis Mørk

    Vice President, Global Product Management, Epos
  • 14:05

    Eftermiddagspaus med mingel

  • 14:30

    Paneldebatt: Så blir framtidens möten lyckade - från kontoret och hybridvärlden

    Vi samlar tre experter för att diskuterar man får till lyckade digitala möten - oavsett var vi jobbar. Amanda Sterner, Nina Rapp och Ole Mygind har stor erfarenhet av att hjälpa verksamheter till bra mötesrutiner. Talare

    Amanda Sterner

    Digital konsult, Advania

    Nina Rapp

    Affärsområdeschef, Microsoft

    Ole Mygind

    Säljchef norra Europa, Zoom
  • 15:05

    Välj rätt projekt för privat 5g-nät

    Nokia har varit med och byggt 500 privata mobilnät runt om i världen. Peter Wennerström, ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa, berättar om när det passar med ett privat 5g-nät och när det passar bättre med operatörs-tjönster. Han går också igenom nycklarna till vilka projekt som blir lyckade. Talare

    Peter Wennerström

    Ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa
  • 15:40

    Så tar du chansen att få bra inomhustäckning med 5g

    Mobilnäten för 5g blir allt mer utbyggda, men oftast har signalerna svårt att komma in i byggnader så att inomhustäckningen blir tillräckligt bra. Mikael Lundman från Proptivity berättar om lösningar som gjorts i lagerlokaler, byggvaruhus och i vanliga kontorsbyggnader. Talare

    Mikael Lundman

    Vd, Proptivity
    Mikael Lundman har mer än 20 års internationell erfarenhet från Telekom och Tech. Han inledde karriären på Ericsson, och har därefter bland annat jobbat på McKinsey & Company i Stockholm och med investeringar. Han har lett Proptivity sedan 2021.
  • 16:10 - 16:20

    Snabb bensträckare

    Snabb bensträckare innan sista passet.
  • 16:20 - 16:50

    Så jobbar Arbetsförmedlingen med digitaliseringen av kundmötet

    Digitala kundmöten blir allt viktigare för Arbetsförmedlingen. Tjänsteutvecklaren Jesper Sjölander kommer tillsammans med produktägarna Ingela Sundlöf och Patrik Axenbo berätta om resan från manuell till digital möteshantering. Talare

    Jesper Sjölander

    Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

    Ingela Sundlöf

    Produktägare, Arbetsförmedlingen

    Patrik Axenbo

    Produktägare, Arbetsförmedlingen
  • 16:50 - 16:55

    Summering och prisutdelning

    Dagen sammanfattas från scenen och vinnarna i dagens tävling presenteras. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag
    Kalle Anrell är dagens moderator.

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag
    Mats Stålbröst är redaktör för Telekom idags nyhetsbrev Contact Center. Han är expert på det moderna kundmötet. Idag är han moderator.
  • 16:55 - 18:30

    Post Connect - quiz, mingel och eftersnack

    Stanna kvar på ett roligt mingel sponsrat av Epos. Diskutera dagens insikter och tävla i ett roligt quiz. Vi bjuder på dryck och tilltugg.

Talare

Kalle Anrell

Chefredaktör Telekom idag

Mats Stålbröst

Redaktör Telekom idag

Lina Bjelkmar

Grundare och vd på Indicate Me.

Jessica Levin

Försäljningschef, Telenor

Emma Berglund

Customer Experience Specialist, Telia

Petter Damré

Expert modern mötesteknik, Isicom

Linus Cansby

Digital konsult, Exobe

Mårten Hellebro

Digital konsult, Cloudway

Martina Klingvall

Vd och grundare, Telness

Liona Islamian

Marknadschef, Dstny

Johan Åberg

Produktchef, Lynes

Måns Gjötterberg

Ansvarig mötesteknik, Office Management

Jacob Kindgren

Expert Collaboration, Cisco

Mikael Lundman

Vd, Proptivity

Amanda Sterner

Digital konsult, Advania

Nina Rapp

Affärsområdeschef, Microsoft

Ole Mygind

Säljchef norra Europa, Zoom

Annika Cederbrand

Kundservicechef, Avanza

Jesper Sjölander

Tjänsteutvecklare, Arbetsförmedlingen

Ingela Sundlöf

Produktägare, Arbetsförmedlingen

Nicklas Mattsson

Enhetschef, Byggnads

Robin Leijon

Grundare, Connectel

Ulla Emmerstorfer

Kundservicechef, If

Patric Klaremo

Grundare, Millwater

Nate Nguyen

Affärsutvecklare, Capturi.

Victor Frössling

Senior Consultant CX, Redway

Frederic Laziou

Vd, Puzzel

Tina Wahlroth

Styrelseordförande, Kontakta

Magnus Geverts

Produktchef, Calabrio

Erik Enocksson

Enterprise Arkitekt, Trafikverket

Magnus Larsson

CIO, H1 Communication

Marie Kågeman

COO, H1 Communication

Peter Wennerström

Ansvarig för strategi och affärsutveckling för Nokia i Europa

Lisa Hasselgren

Grundare, Securifid

Jon Strindlund

Channel Manager, Poly

Maria Sjödin Nilsson

Kundansvarig, Brilliant Future

David Scharfstein

Kundansvarig, Brilliant Future

Patrik Axenbo

Produktägare, Arbetsförmedlingen

Theis Mørk

Vice President, Global Product Management, Epos

Ahmad-Shah Said

Kundcenteransvarig, Folkspel

Connect23

anordnas av Telekom idag