Den 25 april bjuder Telekom idag in till konferensen Connect24, mötesplatsen för dig som vill hänga med i utvecklingen av moderna samarbetsverktyg, kommunikationsplattformar och framtidens kundmöte.
Connect24
Teknikutvecklingen har gett oss fantastiska möjligheter att kommunicera och samarbeta mer effektivt, men det är samtidigt utmanande att välja rätt teknik och strategi. Vad ska man tänka på när man väljer molntjänst eller nätverkslösning? Hur vet man vilken samarbetsplattform eller telefonilösning som är framtidssäker och passar just er verksamhet?
Var med på en inspirerande heldag som ger dig kunskapen som behövs för att välja rätt verktyg och ta din verksamhet in i framtiden. Här finns det också stor möjlighet att nätverka och att träffa flertalet utställare. Välkommen!
Program
- 08:00 - 08:50
Registrering och frukost
Galaxen foajéInnan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Vi bjuder också på en frukostmacka och kaffe och te. Här finns också möjlighet att besöka utställningen. - 08:50 - 09:00
Välkommen!
GalaxenTelekom idags chefredaktör Mats Stålbröst, som är dagens moderator, inleder programmet tillsammans med övriga moderatorer.Kalle Anrell Moderator spårval, Telekom idag
Gabriel Nilsson Moderator spårval, Telekom idag
Mats Stålbröst Moderator, Telekom idag
- 09:00 - 10:20
Pass 1: Framtidsspaningar om kommunikation och kundmöte
Dagen inleds med två keynote-talare som berättar om vad vi kan vänta oss av framtidens kommunikation och kundmöten: Magnus Leonhardt från Telia och Silvia Bakir från Tre. - 09:00 - 09:40
Framtidens kommunikation
GalaxenMagnus Leonhardt från Telia spanar in i framtiden och berättar om möjligheterna med framtidens mobilnätverk och artificiell intelligens.Magnus Leonhardt Strategi- och innovationschef, Telias företagsaffär
- 09:40 - 10:20
Framtidens digitala kundmöte
GalaxenVilka är de viktigaste trenderna som formar framtidens digitala kundmöte? Silvia Bakir, kundservicedirektör på operatören Tre, berättar om vilka områden som är viktigast att fokusera på för att lyckas få både nöjda kunder och medarbetare.Silvia Bakir Kundservicedirektör, Tre
- 10:20 - 10:30
Presentation av utställarna
GalaxenVarje utställare får 20 sekunder på sig att fånga ditt intresse i en klassisk hisspitch. - 10:30 - 11:00
Förmiddagspaus med kaffe och mingel
Galaxen foajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling! - 11:00 - 12:00
Pass 2: Framtidsspaningar om moderna samarbetslösningar och säkerhet
Nya samarbetsverktyg i kombination med den senaste ai-tekniken kan hjälpa oss att kommunicera mer effektivt än någonsin tidigare, men det ställs samtidigt allt högre krav på säkerheten. Niklas Olsson Hellström från Exobe och Henrik Hammarström berätt ...se merar om möjligheterna och utmaningarna. ...se mindre - 11:00 - 11:30
Framtidens samarbetsverktyg
GalaxenIdag kan vi samarbeta säkert och effektivt, oavsett om vi befinner oss på kontoret eller jobbar på distans. Niklas Olsson Hellström berättar om hur vi kan dra nytta av fördelarna med den senaste tekniken och vad vi kan förvänta oss av framtiden.Niklas Olsson Hellström Founder & Head Coach, Exobe
- 11:30 - 12:00
Framtidens säkra kommunikation
GalaxenSäkerhet blir en allt viktigare prioritering för företag och organisationer. Hotlandskapet förändras ständigt. Henrik Hammarström pratar om de senaste trenderna på området, delar med sig av sina framtidsspaningar och bjuder på sina bästa tips för at ...se mert vässa cybersäkerheten. ...se mindreHenrik Hammarström Chef för B2B, Globalconnect Sverige
- 12:00 - 12:05
Genomgång av eftermiddagens spårval
GalaxenModeratorerna berättar om eftermiddagens föreläsningar på de tre olika spårvalen.Kalle Anrell Moderator spårval, Telekom idag
Gabriel Nilsson Moderator spårval, Telekom idag
Mats Stålbröst Moderator, Telekom idag
- 12:05 - 13:15
Lunchpaus
Restaurangen, vån 7Nu är det dags att fylla på med lite lunch från restaurangen på Quality Hotel Globe. Därefter serveras kaffe i Galaxens foajé. Chansen finns fortfarande att vara med i vår tävling. - 13:15 - 16:15
Spår 1: Effektiva och värdeskapande kundmöten
- 13:15 - 13:45
Framtidens kontaktcenter: Från växel till värdecenter med ai som chef
Galaxen 1I en inspirerande föreläsning kommer Eric P. Stark, verksamhetsutvecklare på Mölndals stad, guida oss genom en resa från traditionella arbetsmetoder till kraftfulla dataanalysverktyg. Eric kommer bland annat att berätta om möjligheterna med ai-teknik ...se meren, hur kontaktcentret kan bli en motor i ditt innovationsarbete och varför kommunala kontaktcenter bör styra invånarna mot så mycket självservice som möjligt. ...se mindreEric P. Stark Verksamhetsutvecklare, Mölndals stad
- 13:45 - 14:15
Så bygger Telenor en hybrid kundservice
Galaxen 1Christoffer Lundström berättar om operatörens resa från en helt outsourcad kundservice till en hybridlösning och vilka drivkrafter som ligger bakom beslutet.Christoffer Lundström Chef för kundservice inhouse på Telenor
- 14:15 - 14:45
Agent & AI - Yin och Yang i kundservice (talarpunkt från sponsor: Calabrio)
Galaxen 1De flesta analytiker ser färre ärenden som kräver manuell hantering i kundservice framöver, då chattbotar blir bättre på att hjälpa kunder med hjälp av AI. De behöver dock mänskligt stöd för att veta vad och hur de ska kommunicera. Samtidigt får agen ...se merter hantera mer komplicerade ärenden, i fler olika kanaler. De behöver därför mer, och individanpassad, träning, där AI kan vara en utmärkt coach och assistent. En spaning mot hur framtidens kundservice kan se ut, och verktygen som behövs, både för det automatiserade och mänskliga kundmötet. ...se mindreBjörn Forsén Enablement program manager, Calabrio
- 14:45 - 15:15
Hitta rätt tonalitet i kundkommunikationen
Galaxen 1Hur ser man till att medarbetarna i kundservice har samma tilltal och tonalitet i mötet med kunderna? Och hur säkerställer vi att de nya ai-verktygen inte gör kundmötet mindre personligt? Emilie Loman ger dig konkreta tips och råd om hur ni får hela ...se merkontaktcentret att jobba mot samma mål. ...se mindreEmilie Loman Serviceproffs, Wowservice
- 15:15 - 15:45
Skellefteå kraft och Brilliant: Så skapar vi bra kundupplevelser i turbulenta tider
Galaxen 1Trots energibranschens tuffa kris med höjda priser, oroliga kunder och konkurrens har Skellefteå kraft lyckats bli finalist två år i rad i Brilliant Awards. David Scharfstein från Brilliant berättar om de senaste trenderna utifrån Brilliants data och ...se mer Angela Hägglund från Skellefteå kraft delar sina erfarenheter av att gå ur en turbulent tid med fortsatt fokus på engagerade medarbetare och bra kundupplevelser. ...se mindreAngela Hägglund Kundservicechef, Skellefteå kraft
David Scharfstein Affärsområdeschef, Brilliant Future
- 15:45 - 16:15
Den nya verkligheten med generativ ai inom kundservice
Galaxen 1Nate från Capturi dyker ned i den spännande världen av ai inom konversationsanalys. Presentationen kommer att ge dig förståelse av för-och nackdelar av teknologin, samt visa hur du kan använda det på effektivt sätt i er kundserviceorganisation, redan ...se mer idag. Du kommer även få insikter hur du kan använda data för att implementera en dynamisk ai-assistent och en ai-agent. ...se mindreNate Nguyen Affärsutvecklingschef, Capturi
- 13:15 - 16:15
Spår 2: Modern teknik i kontaktcentret
- 13:15 - 13:45
Kicks generativa ai-bot svarar på kundernas frågor
Galaxen 2Kicks Beauty Bot är en egenutvecklad, smart sökmotor som bygger på ChatGPT och som kan besvara kundernas frågor. Kicks experter berättar om vilka resultat man hittills sett och hur framtiden för tekniken ser ut.Oskar Wilhelmsson Data scientist, Kicks Group
- 13:45 - 14:15
Framgångsrecept för självservice i kontaktcentret
Galaxen 2Automatisering och självbetjäning är de hetaste trenderna inom kundservice 2024. Nya lösningar gör att man kan flytta kunskapen närmare kunden och tillgodose kundens förändrade preferenser och behov av service. I takt med teknikens framfart blir ai e ...se mern viktig pusselbit i framtidens kundservice. Tillsammans kommer vi att titta på de senaste trenderna, vilka lösningar som kommer att trenda på marknaden samt konkreta tips för hur man ska lyckas som bolag med att skapa en servicemix med både självservice och ärendehantering som möter kundernas bredare preferenser. ...se mindreSofia Alexus Vd, Kundo
- 14:15 - 14:45
Talarpunkt från sponsor (Voxo): Så har Elon använt insikter och data för att transformera hela sin verksamhet
Galaxen 2Voxos vd Johan Wadenholt och Jakob Dahlner, CTO på Elon Group AB, berättar om Elons datadrivna transformation och hur man går från insikter till handling.Johan Wadenholt Vd, Voxo
Jakob Dahlner CTO på Elon Group
- 14:45 - 15:15
Framgångsfaktorer för en GenAI-chattbot
Galaxen 2Generativ ai medför helt nya möjligheter för automatisering av kundserviceprocesser och redan idag används generativ ai för att skapa nya generationens chattbotar som är både mer effektiva och mer personliga. Men hur lyckas man egentligen med en GenA ...se merI-chatbot i kundservice? Tillsammans utforskar vi de senaste trenderna inom ai och diskuterar förutsättningar för hur man inom kundservice framgångsrikt kan hänga med i ai-utvecklingen. Ta del av lärdomar och framgångsfaktorer från projekt där generativa ai-chattbotar framgångsrikt lanserats mot slutkund. ...se mindreAnders Clarin Vd, Hello Ebbot
- 15:15 - 15:45
Frigör kraften hos generativ ai i kontaktcentret: Ett holistiskt tillvägagångssätt för process-, data- och teknikintegration
Galaxen 2Allt fler organisationer integrerar generativa ai-lösningar i sina kommunikationsplattformar och kontaktcenter, som chattbotar och virtuella assistenter. Det är därför avgörande att förstå vikten av att anpassa ai-affärsambitioner och mål med förbätt ...se merrade affärsprocesser, dataskyddspraxis och övergripande teknikarkitektur. Ett integrerat tillvägagångssätt säkerställer att ai implementeras effektivt, ansvarsfullt och samtidigt levererar maximalt värde.Föredraget hålls på engelska. ...se mindreCheryll Aganda Chief of Advisory and Insights Services, Transcom
- 15:45 - 16:15
Panelsamtal: Så drar vi nytta av ai i kontaktcentret
Galaxen 2Det finns många användningområden för artificell intelligens i kontaktcentret. Vi diskuterar möjligheterna och knepen som hjälper dig att maximera nyttan av den senaste teknikutvecklingen.Lina Bjelkmar Vd, Indicate me
Linda Moser Senior Account Manager & Business Developer, Connectel
Rickard Janz Product Marketing Manager, Puzzel
Mats Stålbröst Moderator, Telekom idag
- 13:15 - 16:15
Spår 3: Framtidens smarta samarbete
- 13:15 - 13:45
Säkra samarbetsverktyg för offentlig sektor
Cosmos, vån 3Produktansvariga Anna Engström och it-arkitekten Kenneth Edwall från Försäkringskassan berättar om utvecklingen av Safos och framtiden för samarbetsverktyget som används av en rad svenska myndigheter.Anna Engström Produktansvarig, Safos, Försäkringskassan
Kenneth Edwall It-arkitekt, Försäkringskassan
- 13:45 - 14:15
Vår vision för framtidens arbetsplats
Cosmos, vån 3Hur kommer framtidens arbetsplats se ut och vilka smarta tekniklösningar kommer att vara viktigast? Anders Kasberg och Kristoffer Nord från Avoki (före detta Office Management) berättar om några tänkbara scenarion.Kristoffer Nord Digital Workplace Manager, Avoki
Anders Kasberg Telefoni- och kontaktcenterexpert, Avoki
- 14:15 - 14:45
Därför är inomhustäckning viktigt
Cosmos, vån 3Tommy Ljunggren från Proptivity berättar om möjligheterna med operatörsneutrala inomhusnätverk.Tommy Ljunggren Senior rådgivare och konsult inom telekom
- 14:45 - 15:15
Därför bygger svenska regionen ett privat 5g-nätverk
Cosmos, vån 3Västra Götalandsregionen planerar att bygga ett av Sveriges största privata 5g-nätverk. Projektledarna Magnus Bjureblad och Christian Bohlin berättar om vägvalen, utmaningarna och vilka effekter man förväntar sig.Magnus Bjureblad Produktområdesansvarig Telekom, Västra Götalandsregionen
Christian Bohlin IT-strateg, Västra Götalandsregionen
- 15:15 - 15:45
Så upphandlar du en telefonilösning 2024
Cosmos, vån 3Vad är viktigast att tänka på och vilka frågor ska du ställa till leverantörerna innan du väljer en telefonilösning till företaget 2024? Och vilka är de viktigaste telefonitrenderna?Kent Sävåsen Konsult, B3 Consulting
- 15:45 - 16:15
Panelsamtal: Säkert samarbete i en osäker omvärld
Cosmos, vån 3Vi samarbetar och kommunicerar allt mer i digitala kanaler, men hur säkerställer vi att plattformarna lever upp till högt ställda krav på säkerhet och tillförlitlighet? Och hur får vi de anställda att följa organisationens säkerhetspolicy?Jimmy Ahlstrand Chef för Corporate affairs och strategi på Telenor Sverige
Åsa Schwarz It-säkerhetsexpert, Knowit.
Fredrik Johansson Tekniskt ansvarig på Palo Alto Networks i Sverige.
- 16:15 - 16:35
Eftermiddagspaus med fika och mingel
Galaxen foajéFyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Ta sista chansen att vara med i dagens tävling! - 16:35 - 17:05
Så går du från teori till praktik inom AI
GalaxenArtificiell intelligens har snabbt seglat upp på agendan hos alla företag och organisationer. Men hur ska man gå till väga för att konkretisera AI i sin verksamhet? Hur kommer man igång? Nader Kouri, konsult inom utvecklingsledning och digitala strat ...se meregier, visar på några praktiska centrala steg i förflyttningen från teori till praktik. Att bli modiga tillsammans, att acceptera det oförutsägbara och att våga vara innovativ och experimenterande är några av de frågor som Nader Kouri utforskar. Du får också en inblick i några av de mest intressanta ai-verktygen och får tips om hur de kan hjälpa dig i ditt dagliga arbete. ...se mindreNader Kouri Digital strateg och föreläsare.
- 17:05 - 17:15
Summering och prisutdelning
GalaxenDagen sammanfattas av moderatorerna och vinnarna i dagens tävling presenteras. - 17:15 - 18:30
Post Connect - mingel och eftersnack
Galaxen foajéStanna kvar, connecta och mingla tillsammans med oss efter en inspirerande dag.Kalle Anrell Moderator spårval, Telekom idag
Gabriel Nilsson Moderator spårval, Telekom idag
Mats Stålbröst Moderator, Telekom idag
Talare
Spårval
Nate Nguyen
Christoffer Lundström
Emilie Loman
Eric P. Stark
Sofia Alexus
Lina Bjelkmar
Tommy Ljunggren
Anna Engström
Kenneth Edwall
Magnus Bjureblad
Christian Bohlin
Oskar Wilhelmsson
Linda Moser
Anders Clarin
Cheryll Aganda
Johan Wadenholt
Rickard Janz
Kristoffer Nord
Anders Kasberg
Angela Hägglund
David Scharfstein
Jimmy Ahlstrand
Åsa Schwarz
Fredrik Johansson
Jakob Dahlner
Björn Forsén
Kent Sävåsen
Kalle Anrell
Gabriel Nilsson
Huvudprogram
Magnus Leonhardt
Niklas Olsson Hellström
Silvia Bakir
Henrik Hammarström
Nader Kouri
Mats Stålbröst
FAQ
Om Connect
Två gånger om året samlar vi ungefär 400 besökare på våra konferenser Connect, en av få oberoende mötesplatser i branschen. Programmet tas fram av redaktionen på Telekom idag och som besökare får du teoretiska och praktiska kunskaper för att utveckla dina möjligheter att skapa framtidens professionella kommunikation. Konferensen vänder sig till IT-chefer, ansvariga för kundtjänst eller som jobbar i telekombranschen.
Så fungerar spårvalen
Under eftermiddagen kan du välja fritt mellan tre spår att fördjupa dig inom. Välj mellan:
• Framtidens smarta samarbete
• Effektiva och värdeskapande kundmöten
• Modern teknik i kontaktcentret.
Varje spår har fem talare som ger dig koll på de senaste trenderna och bjuder på konkreta tips som kan hjälpa dig att utveckla verksamheten och maximera investeringarna i nya tekniklösningar. Du avgör själv vilka talarpass du vill gå på och kan växla mellan de olika spåren när som helst.
Hitta till konferensen
Connect24 den 25 april hålls på Quality Hotel Globe i Stockholm.
Adress: Arenaslingan 7, 121 77 Johanneshov
Tunnelbana: Ta gröna linjen nr 19 mot Hagsätra (från T-centralen). Gå av vid Globen T-banestation. Quality Hotel Globe ligger 700 m, ca 5 minuters promenad från hotellet.
Parkering: Parkering finns mot avgift i Tele2 Arenagaraget, beläget mitt emot hotellets huvudentré. Det finns också möjlighet att parkera i Globen Shopping som ligger bredvid hotellet.
Inför konferensen
När du har bokat in dig på konferensen kommer du få en bokningsbekräftelse, därefter kommer du få mer information skickad till närmare konferensen. Dagen innan konferensen kommer du att få en QR-kod skickad till dig som du visar upp vid registreringen.
Specialkost: Om du har behov av specialkost under dagen anmäler du det via en länk som finns med i utskicket inför konferensen.
Efter konferensen
Efter konferensen kommer du få en dokumentation skickad till dig med alla presentationer. I samband med det får du även en utvärdering skickad till dig.
Boende
Om du har behov av boende under konferensen kan vi erbjuda 12% rabatt på Quality Hotel Globe och 10% rabatt på Strawberry Hotels andra hotell. Kontakta oss på event@pausermedia.se för information om hur du går till väga för att nyttja rabatten.
Kontakt
Har du frågor eller vill få hjälp med din bokning är du välkommen att kontakta eventavdelningen på event@pausermedia.se eller 08-517 955 30.
Är du intresserad av att bli partner till Connect24? Välkommen att kontakta Lars Schön på lars.s@pausermedia.se eller 08-517 955 89.
Intresserad av att bli partner?
Två gånger om året samlar vi ungefär 400 besökare på våra konferenser Connect, en av få oberoende mötesplatser i branschen. Om du är intresserad av att bli partner till Connect24 och vill veta mer om våra partnerpaket, välkommen att kontakta oss.
Lars Schön
lars.s@pausermedia.se
08-517 955 89