Telekom idag

Kickoff Contact Center

En heldag med inspiration och fördjupning
29 september 2022
Quality Hotel Globe i Stockholm

Framtidens kundmöte med fokus på möjligheter, ledarskap och analys

Hösten 2022 kommer att bli spännande. Telekom idag startar då helt nya konceptet Kickoff Contact Center för våra prenumeranter. Ta chansen att vara med på denna inspirerande heldag med fantastiska talare, bra nätverkande och en välfylld utställning genom att teckna en prenumeration.

Delta den 29 september på plats på Quality Hotel Globe. Välkommen till mötesplatsen för dig som arbetar med moderna kundmöten!

Telekom idag | Kickoff Contact Center

Plats Quality Hotel Globe i Stockholm
Tid 29 september 2022, 08:00 - 16:50
Pris Ingår i prenumerationen 3 495:- exklusive moms

Inspirerande förmiddag

Tre föreläsare målar upp sitt perspektiv på hur ett modernt kundmöte fungerar – både för kund och för agent. De går in på teknik, ledarskap och visar därmed upp alla möjligheter för att få till en riktigt vass service som hjälper verksamheten att utvecklas. Sedan avslutar vi förmiddagen med en paneldebatt där vi får ihop alla perspektiv till en helhet.

Fördjupande eftermiddag med egna val

Under eftermiddagen kommer du kunna välja mellan två spår att fördjupa dig inom, välj mellan modernt kundmöte eller modernt ledarskap. På varje spår kommer sex talare att ge dig konkreta tips på hur du får din verksamhet att utvecklas.

Program

Fäll ut alla
  • 08:00 - 09:00

    Registrering

    Innan programmet startar är du välkommen att registrera dig. Deltar du digitalt kan du logga in upptäcka den digitala plattformen.
  • 09:00 - 09:10

    Välkomna!

    Telekom idags redaktör Mats Stålbröst som är moderator för dagen inleder programmet tillsammans med chefredaktör Kalle Anrell. Talare

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag och moderator

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag
  • 09:10 - 09:50

    Så skapar man framtidens kundmöte

    Fredrik Lemming går igenom de senaste trenderna för hur moderna företag och verksamheter möter kunderna. Telefonin är fortfarande viktig, men hur kan självservice, artificiell intelligens och andra spännande möjligheter ge mer nöjda kunder. Talare

    Fredrik Lemming

    Ansvarig kontaktcenter Telia
  • 09:50 - 10:30

    Så skapar du morgondagens kontaktcenter

    Med stor erfarenhet från både privat och offentlig sektor ger André Hagberg och Malin Kleinsmith dig nycklarna för att nå fram till det perfekta kundmötet. De berättar om hur ni skapar värde utifrån kundens behov, hur ni höjer kvaliteten och samtidigt blir mer effektiva. Talare

    Malin Kleinsmith

    Konsult, Agima Management
    Malin Kleinsmith är inte bara världsmästare i armbrytning, hon har också arbetat som chef i kontaktcenter i kommuner som Sollentuna, Järfälla och Stockholm. Hon är arbetar med verksamhetsutveckling och chefsstöd inom allt som rör service.

    Kent Sävåsen

    Konsult, B3 Consulting
    Kent Sävåsen är konsult på B3 Consulting och har lång erfarenhet av att upphandla kontaktcenterlösningar.
  • 10:30 - 10:40

    Presentation av utställarna

    Varje utställare får 10 sekunder på sig att fånga ert intresse från scenen i en klassisk hisspitch.
  • 10:40 - 11:05

    Förmiddagspaus med kaffe och mingel

    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare. Passa också på att tävla i dagens tävling!
  • 11:05 - 11:40

    Så vassa kan framtidens agenter bli

    Lina Bjelkmar har som mål att agenter ska få relevant feedback. Agenter som blir sedda presterar bättre kan Lina visa med siffror från verkligheten. Du får också konkreta tips på hur ni kan jobba med att utveckla agenterna kontinuerligt. Talare

    Lina Bjelkmar

    Vd Indicate Me
  • 11:40 - 12:00

    Paneldebatt: Så bra blir framtidens kundmöte

    Vi samlar förmiddagens talare för att sätta ihop teknik, organisation och agenter till en helhet. Hur bra kan framtidens kundmöte bli om vi får till alla aspekter optimalt? Talare

    Fredrik Lemming

    Ansvarig kontaktcenter Telia

    Lina Bjelkmar

    Vd Indicate Me

    André Hagberg

    Konsult, Agima Management
    André Hagberg har jobbat i 20 år med kontaktcenter, han har byggt upp två stycken, varit chef för kontaktcenter och jobbat mycket med utveckling och förbättringar. Nu jobbar han som konsult och hjälper organisationer med sin kundservice.

    Malin Kleinsmith

    Konsult, Agima Management
    Malin Kleinsmith är inte bara världsmästare i armbrytning, hon har också arbetat som chef i kontaktcenter i kommuner som Sollentuna, Järfälla och Stockholm. Hon är arbetar med verksamhetsutveckling och chefsstöd inom allt som rör service.

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag och moderator
  • 12:00 - 13:10

    Lunchpaus med efterrätt

    Nu är det dags att fylla på med lite lunch i restaurangen på Quality Globe Hotell med utsikt över Globens innandöme. Efterrätten serveras i utställningen där chansen fortfarande finns att vara med i vår tävling.
  • 13:10 - 15:40

    Spår: Modernt kundmöte

    Under eftermiddagen fördjupar vi oss i det moderna kundmötet. På sex föreläsningar får du chansen att ta del av aktuella case från privat och offentlig sektor, spännande teknikmöjligheter och experter som ger konkreta råd. Moderator: Kalle Anrell. Talare

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag
  • 13:10

    Hantera molnlösningen i praktiken

    Är en molnbaserad plattform en självklarhet när man ska välja ny kontaktcenterlösning i dag och vilka frågor bör man ställa till leverantörerna? Kent Sävåsen guidar dig rätt. Talare

    Kent Sävåsen

    Konsult, B3 Consulting
    Kent Sävåsen är konsult på B3 Consulting och har lång erfarenhet av att upphandla kontaktcenterlösningar.
  • 13:40

    Så gjorde Täby kontaktcentret till en förbättringsmotor

    Sofia Tingåker kommer att berätta om hur kontaktcentret på Täby Kommun fungerar som ett värdecenter och en förbättringsmotor och varför kontaktcenter får en allt mer central roll och ökad status inom kommunerna. Talare

    Sofia Tingåker

    Kontaktcenterchef, Täby kommun
    Sofia Tingåker är Enhetschef kontaktcenter på Täby Kommun.
  • 14:40

    Därför kommer AI att lyfta framtidens kundmöte

    Johan Wadenholt är vd på Voxo som använder artificiell intelligens för att analysera kundkonversationer. Han kommer att berätta om hur ai och djupinlärning kan användas för att revolutionerna kundmötet och hur vi arbetar inom organisationen. Talare

    Johan Wadenholt

    Vd, Voxo
  • 13:10 - 15:40

    Spår: Modernt ledarskap och analys

    Under eftermiddagen fördjupar vi oss även i det moderna ledarskapet och analysen. På sex föreläsningar får du chansen att ta del av aktuella case från privat och offentlig sektor. Du får handfasta tips på hur andra har utvecklat sin verksamhet med kultur, struktur och teknik. Moderator: Mats Stålbröst. Talare

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag och moderator
  • 13:10

    Så utvecklar vi medarbetarna för att skapa wow-känsla

    Lykos kundserviceteam har en central roll i företagets organisation och rapporterar direkt till företagets vd. Elin kommer att berätta om hur man strävar efter att alltid skapa en wow-känsla hos kunderna och varför man aldrig kommer att outsourca kundservice. Talare

    Elin Trapp

    Kundservicechef, Lyko
    Elin Trapp är kundservicechef på snabbväxande e-handlaren Lyko som säljer skönhetsprodukter på nätet.
  • 13:40

    Från myndighetsspråk till personligt bemötande

    Annika Nyström har gjort en förändringsresa med Skövde kommuns kontaktcenter. Man har fått betydligt bättre siffror i kundundersökningar och nyckeln till det är framför allt att medarbetarna har fått stöd i att förändra kommunikationen till ett mer personligt bemötande i alla kanaler. Talare

    Annika Nyström

    Kontaktcenterchef, Skövde kommun
  • 14:40

    Så kvalitetssäkrar vi arbetet i kontaktcentret

    Ivar Bjørgen Larson och Ord Magne Holden på Telia Norge har gjort en resa från ad hoc och manuellt kvalitetsarbete, till automatiserad kvalitetssäkring med Telias lösning Quality Central. De berättar om vad lösningen har betytt för utvecklingen i arbetet med uppgifter som tidigare varit en belastning, till att nu bli en insiktsdrivande och positiv upplevelse för både coach och administratör. Talare

    Ivar Bjørgen Larson

    Team Manager, Telia Norge
    Jobbar som Team Manager Enterprise hos Telia Norge. Har jobbet som chef och coach inom flera avdelningar på Telia och NetCom sedan 2014.

    Odd Magne Holden

    Trainer, Telia Norge
    Jobbar som Trainer på Telia Norge. Har jobbat med quality assurance hos Telia och Netcom sedan 1998.
  • 15:40 - 16:10

    Eftermiddagspaus med mingel

    Fyll på med kaffe och fika medan du minglar med besökare och utställare i dagens sista paus. Ta sista chansen att vara med i dagens tävling!
  • 16:10 - 16:40

    Inspirerande avslutning

    Inom kort kommer vi presentera en intressant programpunkt.
  • 16:40 - 16:50

    Sammanfattning och prisutdelning

    Dagens moderator Mats Stålbröst och Telekeom idags chefredaktör Kalle Anrell sammanfattar de viktigaste lärdomarna från dagens alla föreläsare. Dessutom avslutas dagen med prisutdelning efter dagens tävlingar. Talare

    Mats Stålbröst

    Redaktör Telekom idag och moderator

    Kalle Anrell

    Chefredaktör Telekom idag
  • 17:00 - 22:00

    Kvällsprogram och mingel

    Dagen forsätter med ett kvällsprogram med underhållning och mingel. Mer information kommer inom kort.

Talare

Fredrik Lemming

Ansvarig kontaktcenter Telia

Lina Bjelkmar

Vd Indicate Me

André Hagberg

Konsult, Agima Management

Malin Kleinsmith

Konsult, Agima Management

Kent Sävåsen

Konsult, B3 Consulting

Sofia Tingåker

Kontaktcenterchef, Täby kommun

Annika Nyström

Kontaktcenterchef, Skövde kommun

Elin Trapp

Kundservicechef, Lyko

Johan Wadenholt

Vd, Voxo

Ivar Bjørgen Larson

Team Manager, Telia Norge

Odd Magne Holden

Trainer, Telia Norge

Mats Stålbröst

Redaktör Telekom idag och moderator

Kalle Anrell

Chefredaktör Telekom idag

Kickoff Contact Center

anordnas av Telekom idag

Sponsorer