Flexitel från Datatal – molnväxelguiden 2022

Flexitel från Datatal – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Flexitel bygger på vår egenutvecklade mjukvara och distribueras utifrån egen driftmiljö. Samtliga funktioner och applikationer är en fullt integrerad del i plattformen.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 500-1500 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: En svenskutvecklad produkt där tanken är att både slutanvändare och återförsäljare kan vara med och påverka utvecklingen av plattformen. Möjlighet till integrationer, skalbarhet och användarvänlighet är största fördelarna.

En nackdel med er molnväxel: Contact center-funktionalitet finns, men stödjer ännu inte alternativa kanaler .

Hostas: Flexitid är en fullt färdig out-of-the box lösning i molnet. Kan även installeras som private cloud eller on-prem.

Marknad: Sverige.

Passar för: Medelstora företag, Stora företag.

Operatörsmöjligheter: Stöd för samtliga operatörer men i public tjänst Telenor, Tele2.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Hänvisningssystem, Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system, Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni

Funktioner angivna av leverantör: Avancerad callback, tidsbokad med branschunika funktioner, till exempel för sjukvården.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Teams kan användas som en softphone för både inkommande och utgående samtal. I vår Teams-app kan du hänvisa dig, se dina kollegors status med mera. Teams egna presence-status synkar med Flexitel åt båda hållen.

Admin av IVR-lösning: Administrera IVR, köer, användare och alla andra inställningar i en och samma administrationsweb. De vanligaste inställningarna går dessutom att administrera via användar-webben beroende på vilken rättighet man har.

Admin av kö-system: Administrera IVR, köer, användare och alla andra inställningar i en och samma administrationsweb. De vanligaste inställningarna går dessutom att administrera via användar-webben beroende på vilken rättighet man har.

Lösning för statistik: Avancerad statistik på grupper/köer som du kan dela upp i till exempel vilka användare som hanterat samtalet samt exempelvis per timme eller annat tidsintervall. Du kan även få ut statistik baserat på användare. Statistiken kan dras ut manuellt och/eller skickas ut automatiskt med förinställt intervall.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: En svenskutvecklad, egen mjukvara med med samtliga applikationer som en del i funktionen, vilket skapar enkelhet och full skalbarhet.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.