FMV trimmar sin telefoniservice

Försvarets Materielverk har för egen och Försvarsmaktens räkning valt att uppgradera sin telefonilösning och komplettera med ytterligare rösttjänster. Leverantörer blir Nec Philips och Visionutveckling.

Avropsordern uppges innefatta talstyrda tjänster samt komplettering och uppgradering av befintligt system för röstbrevlådor från Visionutveckling. Lösningen omfattar totalt 21 000 användare och innebär att Försvarsmakten centraliserar sin regionala svarstjänst till Karlsborg.

De talstyrda tjänsterna, talad hänvisning, talstyrd sökning av person och talstyrd hänvisning kommer att levereras via Visionutvecklings automatiska telefonist Vision 80/20 Auto Attendant.

Fördjupar samarbetet med Nec Philips

Försvarsmakten använder sedan tidigare telefonisystemet VIP2000. Nu kommer detta system att kompletteras genom uppgradering till senaste versionen och samtidigt få fler användare, uppger Nec Philips.

– Vi är leverantör av telefonilösningar till försvaret sedan lång tid. Vi ser fram emot att fortsätta utvidga detta samarbete med de lösningar vi nu skall leverera tillsammans med Visionutveckling, säger Erik Abele, vd på NEC Philips Unified Solutions AB.

Visionutveckling har valts som leverantör av tjänster för talstyrning i syfte att förbättra svarstider för samtal och samtidigt se till att samtal inte missas.

– Det är mycket positivt att få leverera en telefonilösning tillsammans med NEC Philips till FMV. Av erfarenhet vet vi att talstyrda tjänster effektiviserar telefonin samt ger bättre service både internt och externt. Kundnyttan med talstyrda tjänster är tydlig och med marknadens bästa taltolkning har vi en stark produkt som motsvarar FMV:s krav, säger Tomas André, vd på Visionutveckling.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.