Bedrivs bäst som en enhet
– Ju mer vi jobbar med integrationen, desto tydligare blir det att de båda verksamheterna bedrivs bäst och effektivast som en enhet, säger Daniel Krook, vd på Bredband2, i delårsrapporten.
Bredband2 vänder sig till både privatpersoner och företag och har i dag cirka 441 500 fiberanslutna bredbandskunder. Privatkunderna svarar för omkring 73 procent av den totala omsättningen.
– Arbetet med att inordna verksamheten i ett gemensamt varumärke har gått över förväntan. Det har visat sig vara mindre besvärligt än vi räknade med och vi ligger före i tidplanen, säger Daniel Krook.
Fokus på tillväxt framöver
När arbetet med att skapa synergier och kapa kostnader nu är på väg att avslutas kommer man framöver att fokusera helt på tillväxt. Av delårsrapporten framgår att man ser stora möjligheter att växa inom segmentet mindre företag och inom telefoni. När man köpte A3 tog man över ett antal privatkunder inom mobiltelefoni, något som man tidigare inte erbjudit sina kunder.
publicerad 21 september 2021