Förbättrad försäljning, bättre marknadsföring och support. Under evenemangenet Refresh 18 lanserade Freshworks sin senaste skapelse, omniboten Freddy.
Ai-motorn ska leverera Googles ai-teknik med Google Assistant, och genom en kombination av mänskliga och maskinbaserade röstinteraktioner ska den se till att effektivisera alla former av flöden.
– Traditionella ai-plattformar har varit för svåra och komplexa att förstå och implementera. De har inte varit lätta att använda för kunder och deras personal i kundtjänst, vilket har hindrat företag från att dra full nytta av fördelarna med ai. Freddy tar bort komplexiteten och frustrationen för personalen genom att erbjuda kundinformation i rätt tid och omedelbart kunna svara på frågor – när som helst och var som helst kunderna behöver support, säger Girish Mathrubootham, Freshworks grundare och vd.
Går att träna som en hund
Utseendemässigt ser Freddy ut som en tecknad hund och enligt Freshworks har den tränats för att göra livet enklare både för personal och slutkunder. Vidare är ai:n programvaruoberoende och en av tankarna är att den ska hjälpa kunder att själva lösa sina ärenden.
Den nya omniboten finns i alla kundengagemangsprodukter från företaget och ska hela tiden lära sig av kundinteraktion inom marknadsföring, försäljning och support. Freddy kan svara på vanliga frågor i e-post, chatt, röstsamtal och även på sociala medier, med lämpligt innehåll från kundens kunskapsbas. Det gör att sälj- och supportteamen kan fokusera på mer komplexa och värdeskapande frågor.
Enligt Freshworks är Freddy Saas-industrins första omnibot, och den kan hjälpa till att felsöka via kundens valda kanal: röst, chatt, e-post eller text. I de fall Freddy inte klarar av att lösa uppgiften – så skickas det vidare till den mänskliga supporten.