Freshworks tar nästa steg med konversationell ai

kontaktcenter Molntjänsterna från Freshworks förses med utökad funktionalitet för ai-konversationer som ska effektivisera kundmötet.

Freshworks tar nästa steg med konversationell ai

För fem år sedan bytte Freshdesk namn till Freshworks och sedan dess har företagets molnbaserade crm-system vuxit snabbt. I dag har man en hel produktportfölj med olika molntjänstplattformar, som Freshchat, Freshdesk, Freshmarketer och Freshsales.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Nu tar Freshworks sin satsning på konversationell ai ytterligare ett steg framåt, där samtliga molntjänster får utökad funktionalitet för konversationell ai som ska leda till effektivare kundmöten. Funktionen är helt integrerad i respektive plattform och kan bland annat användas för att hjälpa agenter att snabbare hitta svaret på kundens frågeställning genom att föreslå förprogrammerade svarsalternativ. Rekommendationen baseras inte bara på meddelandehistoriken med kunden utan även kontexten och vilka varor och tjänster som kunden har köpt tidigare.

– Användning av konversations-AI för försäljning, marknadsföring och kundtjänst är nästa steg för företag som vill individanpassa kundupplevelser, säger Prakash Ramamurthy, produktchef på Freshworks.

Freshworks hänvisar till en undersökning från Aberdeen Strategy & Research som visar att företag som använder AI i kontakten med sina kunder kan förvänta sig en väsentlig större ökning av kundnöjdheten än de som inte gör det.

Den ökade effektiviteten väntas också leda till omfattande kostnadsbesparingar. Vi har tidigare skrivit om en undersökning från Gartner, där man kom fram till att användningen av konversationell ai i kontaktcentersammanhang kommer att leda till en kostnadsminskning med 80 miljarder dollar om fyra år.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.