Fusioncom på spåret med ip-avtal med Tågia

Med en ip-centrexleverans som är en av de största hittills i Sverige ger Fusioncom Tågia en ip-lösning för framtiden. Avtalet som löper över 36 månader är värt ett flertal miljoner kronor och blir en betydande dela av Fusioncoms omsättning på tjugo miljoner.

Med en teknikplattform som bygger på Wicom ger Fusioncom Tågia en lösning som byggts upp med sip-trunk och mobilabonnemang från Tele2, där mobiltelefonerna är integrerade anknytningar i växeln. 500 montörer, tekniker och anställda vid Tågia kan nu fortsätta att ta hand om service och underhåll av Stockholms spårbundna trafik, med full tillgänglighet på ett nummer.

– Det är ett stort erkännande för oss att Tågia, som hanterar underhållet på stora delar av Stockholms spårbundna kollektivtrafik, har valt vår ip-lösning för sin framtida telefoni. Detta är vår hittills största installation, säger Joakim Thuresson, vd på Fusioncom, och jag tror även att det kan vara en av de största rena ip-centrexleveranserna som genomförts i Sverige med över 500 växelanknytningar.

Ett nummer med distribuerad ip

Joakim Thuresson hoppas att avtalet är ett tecken på att även andra företag nu är mogna att överge sin gamla telefoniväxel för att istället satsa på en distribuerad ip-telefonitjänst.

Nu kan Tågias montörer som tidigare inte haft sina mobiltelefoner anslutna till företagsväxeln få tillgång till hänvisning och röstbrevlådor.

– Vår nya lösning blir både kostnadseffektivare och framförallt flexiblare än med dagens fasta och mobila telefoni, säger Mats Elvung på Tågia.

Utöver mobiltelefoner ska även ip-telefoner och softphones hanteras av Fusioncoms lösning.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.