Genesys fördjupar samarbetet med molnjätten

kontaktcenter Kontaktcenterleverantören har inlett ett strategiskt samarbete med Amazon Web Services.

Genesys fördjupar samarbetet med molnjätten

Kontaktcenterleverantören Genesys har ett nära samarbete med Amazon Web Services, en av de ledande molntjänstleverantörerna, sedan flera år tillbaka. Nu har man ingått ett nytt avtal som innebär att samarbetet fördjupas ytterligare.

Det nya strategiska samarbetsavtalet ska enligt CX Today hjälpa organisationer att koordinera ny teknik och intelligenta, automatiserade lösningar för att kunna leverera ännu bättre kundupplevelser och öka takten i sitt digitaliseringsarbete.

”Samarbetet med AWS centralt i vår strategi”

– På Genesys är vårt mål att göra det möjligt för organisationer att iscensätta differentierade kund- och medarbetarupplevelser. I dag är detta endast möjligt genom sömlös samordning av teknologier, kontaktpunkter och kanaler. Som en av våra grundläggande partner är vårt samarbete med AWS centralt i vår strategi för att ge kunderna de möjligheter och innovationer de behöver för att blomstra, säger Olivier Jouve, produktchef på Genesys.

Genesys uppger att man har över 4000 kunder som använder sig av den molnbaserade kontaktcenterplattformen Genesys Cloud CX, som baseras helt på AWS molnplattform.

– Detta strategiska samarbetsavtal tar vår relation med Genesys till nästa nivå med investeringar för att hjälpa organisationer att migrera till Genesys Cloud CX-lösningen och främja AWS Marketplace som en strategisk kanal för gemensamma kunder, säger Ruba Borno, vice vd för partnersamarbeten på AWS.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.