För ganska exakt ett år sedan förvärvade Genesys plattformen NGUVU. Denna var utvecklad för att via spelifiering och sociala media-koncept förändra kundtjänstagenters beteende. Helt enkelt att göra jobbet mer motiverande och roligt.
Genesys lanserar nu ”spelifiering” i sin molnlösning
Kontaktcenter Ett lekfullt sätt att öka effektiviteten på. Spelifiering i arbetslivet har visat sig ge goda resultat och nu lanserar Genesys det brett i sin molnplattform.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Nu meddelar Genesys att de äntligen implementerar NGUVU-lösningen i sin molnplattform. Det innebär att de företag som har Genesys-lösningen nu kan haka på spelifieringstrenden och utveckla samt använda sig av nya verktyg för att öka effektiviteten i vardagsarbetet.
På ett enkelt och lättåskådligt sett kan nu medarbetare se vilka mål de har att nå, vad för ”poäng” vissa saker ger och hur de ligger till i den interna ligan.
Tekniken ger effekt
Själva tankesättet är inte nytt, men verktyget finns som sagt tillgängligt och direktintegrerat nu, sen är det upp till organisationerna att sätta upp ramarna för hur det ska användas.
Tre som använt ett liknande verktyg sedan i fjol har sett hur både engagemang och resultat går upp.