Genesys lirar med Lync

Agenter som sitter i en Lync-lösning kan nu få samtal och chattmedelanden från Genesys kontaktcenter.

Genesys-plattformen har certifierats enligt kraven i Lync ISV-programmet, vilket öppnar för integration mellan systemen. Poängen är att företag kan konsolidera sin miljö för företagskommunikation med kundtjänst i en samlad lösning. I slutänden ska Genesys och Lync i kombination förbättra möjligheten att lösa ett ärende vid första samtalet, genom att hitta rätt tillgänglig resurs, i rätt tid, genom en katalogsökning för hela företaget och ad hoc-konferenslösningar.

– Integrationen av Genesys SIP Server med Microsoft Lync Enterprise Voice stärker kontaktcenteragenters möjlighet att dra nytta av de möjligheter som Lync erbjuder när man kommunicerar med såväl kunder som kollegor, säger Johan Nicolaysen, chef för Nordeuropa på Genesys.

Jon Morrow på Microsoft uttrycker det så här:

– Företag bli fullt sammankopplade med viktiga intressenter och kunder som tidigare varit på utsidan och tittat in.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.