Gina Tricot väljer Teleproffs lösning

Telefoni Med butiker i fem länder och 1 900 anställda har Gina Tricot behov av bra telefonilösningar. De valde Teleproffs plattform och nu har migreringen genomförts.
– Vi känner stolthet att få ta över en så pass komplexe kund, säger Per Bodarve på företaget.

Gina Tricot väljer Teleproffs lösning

 

Modekedjan Gina Tricot har i dagsläget räckvidd över 30 länder och har 170 fysiska butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Tyskland. När de skulle förnya sin telefonilösning föll valet på Teleproffs Go.
Skälet var bra pris och flexibla lösningar.
– Genom hela migreringsprojektet har vi varit imponerade av deras helhetsansvar. Från att vi gav Teleproffs en fullmakt till att vi nådde datumet för bytet pratade vi med dom under avstämningsmötena några få gånger till, utan att vi behövde vara drivande alls från vårt håll, säger Tobias Johansson, it-tekniker på Gina Tricot.

Lösningen, GO, är molnbaserad och bygger på Teleproffs egna plattform. Och denna ska utan problem klara av att hantera behovet.
– Vi känner stolthet att få ta över en så pass komplex kund som Gina Tricot ändå är. Deras telefonistruktur rymmer i dagsläget hundratals anknytningar i 5 länder varav 172 stycken är butiker kopplade till växel med egna landskoder och riktnummer. Det är givetvis en utmaning, men vi kände tidigt att deras behov passade oss som leverantör.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter