Håll dig uppdaterad med vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Varje vecka får du en sammanfattning av de senaste nyheterna direkt till din inkorg.

Registrera dig

Globalconnect fortsätter röva affärer – tar ATG från Telia

Branschen En stor affär och ytterligare en fjäder i hatten. Nu är det klart att ATG överger Telia och väljer Globalconnect som leverantör av kontaktcenter-lösning.

Globalconnect fortsätter röva affärer – tar ATG från Telia

Tre ”tagna” storaffärer på lika många månader – det är facit för Globalconnect i matchen mot Telia. Detta då det nu är klart att spelbolaget ATG väljer att lämna operatören och istället valt Globalconnects Genesys Cloud-lösning när det är dags att uppgradera.

ATG som i dag har flera system för de olika delarna av sin kundtjänst kommer därmed nu samla allt i Genesys-plattformen därtill ska Globalconnect utveckla tjänsterna för bemanningsplanering och schemaläggning.
– Vi ser samarbetet med Globalconnect som naturlig del i it-utvecklingen, då de delar vår syn på kundservice – att förenkla tekniken så att man istället kan lägga resurserna på kundupplevelsen, säger Johan Korssell, ansvarig för B2B-delen på ATG.

En av flera storaffärer

Affären är ytterligare en i raden som Globalconnect tar från Telia. Sedan tidigare övertygade man Lernia och dessförinnan var det Haninge kommun. Därtill har företaget även lyckats locka till sig nyckelpersoner från rivalen.
– Vi är stolta över förtroendet från Sveriges största spelbolag. ATG har en digitalt intensiv verksamhet där kundkontakterna är centrala, och inte sällan kritiska. Nu ser vi fram emot att börja jobba tillsammans med ATG för att förenkla tillvaron för deras medarbetare och kunder, säger Regina Donato Dahlström, vd för Globalconnect i ett uttalande.

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!