Go från Teleproffs Sverige – molnväxelguiden 2022

Go från Teleproffs Sverige – molnväxelguiden 2022

På vilken teknik bygger er plattform: Vi använder i grunden mjukvara från Telepo/Destiny som vi själva sedan utvecklat funktioner och tjänster till.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Er största kund: 500-1500 anknytningar.

Er minsta kund: 1-10 anknytningar.

Den största fördelen med er molnväxel: Den är fullt skalbar och passar såväl mindre företag som större företag. Vår molnlösning är fullt ut licensbaserad där kunder abonnerar på dom funktioner som önskas per månad. Vår molnlösning har full integration mot Microsoft Teams med alla Operatörer/nätägare.

En nackdel med er molnväxel: Saknar i nuläget en del ai-funktionalitet för krävande kontaktcenterlösningar (Lanseras 2023).

Hostas: Vår lösning hostat i vårt moln. Plattformen är lokaliserad i Sverige.

Marknad: Sverige.

Passar för: Små företag, Medelstora företag.

Operatörsmöjligheter: Vår egna mobiloperatörslösning Go samt med Telia, Telenor, Tele2 och Tre.

Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Admin-gränssnitt, Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni.

Grundfunktioner:

  • Admin-gränssnitt,
  • Hänvisningssystem,
  • IVR,
  • Mobil anknytning,
  • Telefonist-stöd,
  • Koppling till kontaktcenter-lösning,
  • Kö-system,
  • Röstbrevlåda,
  • Microsoft Teams-telefoni,
  • Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
  • Integration med AD,
  • Statistik om telefoni.

Funktioner angivna av leverantör: Kopplingar till crm, chattbot, api-möjligheter, kalenderkoppling, samtalsinspelning, callback-funktioner.

Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vår lösning har en komplett integration mot Teams där kunden kan välja att bara jobba i Teams gränssnitt i mobiltelefonen eller via dator. Samtidigt så får kunden tillgång till alla underliggande växelfunktioner som Teams saknar i dagsläget. Vår Teamslösning är även fullt integrerad mot dom största mobiloperatörerna på marknaden.

Admin av IVR-lösning: IVR (Menyval) administreras enkelt och överskådligt av kundens administratör i grafiskt gränssnitt. Här ser och ändrar man vart respektive knappval ska styras, samt lyssnar av/spelar in röstmeddelande.

Admin av kö-system: Användare som har en tilldelad administratörsroll kan på ett enkelt sätt via mobilapp eller softphone lägga till och ta bort användare i realtid. Administratören kan i realtid se kötider samt antal samtal som ligger i kö. 

Lösning för statistik: Vår statistiklösning kan leverera realtidsstatistik på ett enkelt sätt i mobilapp samt softphone. Till detta så kan vår lösning leverera en djupare statistik som kan skräddarsys med automatiska rapporter som är anpassade efter kundens verksamhet och kvalitetsmål.

Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi levererar vår Teleproffs Go till slutkund med helt egna resurser från försäljning till driftsättning och support för att kvalitetssäkra vårt erbjudande till slutkund. Vi har i nuläget cirka 18000 användare i vår lösning.

Se hela undersökningen här:

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.