Google utlovar översättning i realtid

kontaktcenter Kontaktcenteragenter ska kunna konversera med kunder – även på språk de inte själva behärskar.

Google utlovar översättning i realtid

I en nära framtid kommer Googles teknikplattform för kontaktcentret, CCAI (Contact Center AI), kunna hantera översättning mellan olika språk i realtid. Det har teknikjätten nu utlovat i ett inlägg på sin blogg.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Det som är revolutionerande med Googles kommande lösning är att den ai-baserade översättningsmotorn kan hantera alla kanaler i kontaktcentret, även telefoni, åtminstone om man får tro vad som står i bloggposten.

De lösningar för realtidsöversättningar som finns tillgängliga idag kan endast hantera chatt-kanalen.

Även om din organisation inte har verksamhet i utlandet så kan funktionen komma till stor nytta för att kommunicera med invånare som inte har svenska som modersmål.

Vi kan också räkna med ytterligare ny funktionalitet i Google CCAI som bygger på användningen av generativ artificiell intelligens. Det kommer bland annat finnas möjlighet att skräddarsy utbildningar för agenter i kontaktcentret.

Generativ ai används också för att förbättra chattbotarna i Googles kontaktcenterplattform. Genom att koppla ihop chattboten med andra system och tredjepartsapplikationer ska den kunna besvara mer komplexa frågor från kunder och därmed minska belastningen på agenterna i kontaktcentret.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.