– Solidus Ecare var ett enkelt val för oss efter att ha utvärderat många system genom åren. Inte minst möjligheten att interagera med andra system via öppna gränssnitt är värdefullt i flera av våra kunduppdrag. Som exempel kan vi nämna Bonnier där tonvalsmenyn byggs dynamiskt efter att Solidus Ecare gjort en slagning på kundnummer i deras databas. Även för internt bruk är det värdefullt att kunna plocka ut realtidsdata via plattformens applikationsgränssnitt, säger Magnus Larsson, cio på H1
Helt sip-baserad
Den uppgradering till version 7.0 som H1 gör innebär att man också går över till helt sip-baserad telefoni.
– H1s exempel visar på hur deras verksamhet utvecklas tillsammans med Aastra. I Solidus Ecare 7 har H1 migrerat till en ren sip-baserad lösning med fullt stöd för multimedial kommunikation. Dessutom utnyttjar H1 vår uc-klient Intouch för att stödja resten av företaget med sip-baserad kommunikation, intern chat och närvarostatus, säger Jason Anderson, utvecklingschef för applikationer på Aastra.
Solidus Ecare riktar sig till större verksamheter med egna växelsystem som dagligen har kontakt med ett stort antal kunder via telefon, e-post, chat, fax och sms. Systemet är utvecklat för att hjälpa företag att ge sina kunder reducerade väntetider för samtal och erbjuda tillgänglighet via flera kommunikationsvägar.
publicerad 30 november 2009