Hon blir Hallons nya marknadschef

nytt jobb Gabrielle Lundgren kommer närmast från ett nätläkarföretag och har tidigare jobbat på Tele2.

Hon blir Hallons nya marknadschef

Mobiloperatören Hallon får en ny marknadschef: Gabrielle Lundgren kommer närmast från Doktor.se och har tidigare jobbat knappt fem år på Tele2 som marknadschef för varumärket Comviq.

Hallon, som är en systeroperatör till Tre, började nyligen erbjuda 5g-uppkoppling till sina kunder, och vänder sig sedan flera år tillbaka även till företagsmarknaden.

Varför tackade du ja till jobbet som marknadschef på Hallon?

– Jag har haft förmånen att jobba inom flera olika branscher som på olika sätt bidragit med ovärderliga erfarenheter och fantastiska möten. Men är man det minsta tävlingsmänniska är telekombranschen precis det man behöver för att aldrig ha söndagsångest. Sporrande konkurrens mellan företagen, skarpa människor och härlig energi.

– I spåren av pandemin och det geopolitiska läget är det även tydligare än någonsin vilket samhällsbidrag i form av samhällsviktig infrastruktur som telekom bidrar till. Att få både det och samtidigt vara med och fortsätta bygga det starkaste no frills-varumärket på marknaden kan man inte tacka nej till.

Vilka kommer att vara dina främsta fokusområden när du börjar på Hallon?

– Det finns inga planer på att om ompositionera Hallon. Billigt och enkelt är de bärande komponenterna i Hallons framgång och det kommer inte att förändras utan Hallon kommer att stanna kvar som ledare i lågprissegmentet. Samtidigt är det en ständigt föränderlig marknad och vi är självklart med på den resan. Vi har precis lanserat 5g vilket möjliggör flera spännande möjligheter inte minst inom b2b och hållbarhet och vi fortsätter att utveckla och förenkla våra tjänster.

– Vidare har Hallon störst tyngd i den taktiska kommunikationen idag och kommer att fortsätta den vägen. I mitt uppdrag ligger att även bygga mer kärlek till varumärket. Att välja Hallon ska inte bara göras med rationella beslut utan även med hjärtat. Det är på det sättet vi inte bara vinner kunder utan även behåller dem. Med det sagt ser jag inte framför mig stora bombastiska reklamfilmer utan säljbudskap. Snarare kommer brandingen att adderas i det material och kanaler vi använder oss av i dag.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.