Hallon: Vi är ”in it to win it”

Företagsabonnemang Tidigare i våras gav sig Hallon in i företagssegmentet. Och trots att marknaden är stel – säger lågprisoperatören att man har lyckats få in foten.
– Det visar att vi tänker rätt som utmanar en marknad som inte rört sig på länge, säger Anne-Louise Wirén.

Hallon: Vi är ”in it to win it”

Det var i en ny drive i februari som Hallon gav sig ut på företagsjakt. Banderollen de marscherade under var att företagsabonnemang alltid varit onödigt dyra – och att enklare, billigare alternativ var efterlängtat.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Med det sagt breddade lågprisoperatören utbudet och började erbjuda sina tjänster från 99 kronor i månaden.

­– I och med denna lansering fortsätter vi att utmana gamla telekomsanningar – att företagsabonnemang måste vara dyrare än privatabonnemang, sa företagets ansvariga Anne-Louise Wirén vid lanseringen.

Men har då utmanaren lyckats erövra marknadsandelar?
– Det har gått bra. Erbjudandet har mottagits väl och vi har fått mycket positiv feedback från företagen. Sedan är ju säljcyklerna för B2B långa, så tillväxten sker inte från en dag till en annan, säger Anne-Louse.


Hur många bolag har tecknat upp sig?
– Det är relativt många som har kunnat teckna upp sig. Vi är ett bra alternativ för nystartade bolag eftersom vi inte har bindningstid och ingen kreditkontroll. Vi är lätta att växa med, men även lätta att krympa med.

Vilken feedback har ni fått av kunderna?
– Vi har fått mycket uppskattning för att det kommer någon som utmanar. Pris är det viktigaste av allt, i varje fall i de segment vi riktar oss mot. Sedan är det många som vill få sin service digitalt – och där är det ett plus att vi är helt digitala.


Är det något ni förändrat sedan introduktionen, på grund av feedbacken?
– Inte i erbjudandet eller paketeringen. Däremot har vi stuvat om prioriteringen i vår roadmap. Det vi ser är kunder som i dag har konsumentabonnemang och vill flytta. Då insåg vi att vi snabbt måste göra det enkelt att flytta nummer från privatperson till ett organisationsnummer. Vi erbjuder även fakturabetalning nu. Det är något som vi tryckt in snabbare än vi tänkte oss från start. Det är viktigt att lyssna på vad kunderna tycker är viktigast.

Givet den takt ni håller, kommer ni nå era säljmål?
– Exakt vilka säljmål vi har håller vi för oss själva, men vi kommer att ta dem. Vi är bara i början av en lång och spännande resa, både när det gäller produkt och tjänster. Vi tar vår företagssatsning på allvar och är hängivna till enkla, billiga, digitala alternativ för de minsta företag. Vi är ”In it to win it” som man säger.

 

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.