Halmstads val för kontaktcentret

Kundservice Artvise plockar hem ännu en affär inom offentlig sektor. Halmstad kommun väljer nu att använda sig av företagets kundtjänst-plattform.

Halmstads val för kontaktcentret

– Vi tryckte väldigt mycket på att det skulle vara ett modernt och användarvänligt system. Avgörande för oss var stödet för e-tjänster, säger Catarina Eriksson, Projektledare för kontaktcenter på Halmstads kommun.

Ny verksamhet

Kontaktcentret blir en ny verksamhet för kommunen– som valt att studera plattformar som redan finns i bruk hos andra. I april ska det finnas på plats. Nu pågår utbildningar för slutanvändare och andra förberedande arbeten.

– Kostnadsmässigt låg det bra till, ungefär på samma nivå som andra leverantörer, säger Catarina Eriksson.

Fokus på offentlig sektor

Artvise har sedan start haft tydligt fokus på offentlig sektor och har även lyckats plocka hem flera affärer av den typen sedan starten.

I plattformen skapas ett gränssnitt för integration med diarier och olika verksamhetssystem,så att växelmedarbetare och handläggare ska få tillgång till all information i samma system. Inkommande ärenden ska också på ett enkelt sätt fördelas till rätt avdelningar.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.