Han blir ny kundservicechef på Telenor

branschen Hassan Mustapha kliver in i rollen som kundservicechef och chef för telemarketing på Telenor.

Han blir ny kundservicechef på Telenor

Hassan Mustapha har tidigare varit operativt ansvarig för en del av kundservice men tar nu helhetsansvaret för konsument-kundservice och Telenors telemarketingverksamhet. Han kommer även sitta med i ledningsgruppen för konsumentdivisionen. Det innebär att han får ansvaret för en intern organisation med cirka 30 personer och en partnerverksamhet som omfattar cirka 700 personer.

Hur känns det att kliva in i din nya roll?

Det känns fantastiskt kul att kliva in i min nya roll och jag är riktigt taggad på att komma tillbaka till ett Telenor med massor av energi och full fart efter fem månaders föräldraledighet. Vi har stort fokus på kundupplevelse och kundservice och det känns såklart extra kul att kliva in i denna roll när det blåser kundservicevindar.

Vilka är de viktigaste trenderna inom kundservice?

Digitala gränssnitt, AI, chattbotar och andra moderna funktioner har varit i ropet ett bra tag men nu upplever jag att det börjar balanseras mer med det faktiska behovet av ett personligt möte när våra kunder behöver det. Det är såklart strålande och en förutsättning att kunderna själva ska hitta svar på sina funderingar digitalt men det ska också vara lika självklart att få personlig hjälp när det behövs. Det ska vara på kundernas villkor.

Har ni som operatör några särskilda utmaningar när det gäller kundmötet?

I telekombranschen går det oftast väldigt snabbt, det händer mycket och ledtiderna är ofta korta. En välfungerande kundservice behöver ha tillgång till information och kunna förbereda sig för att guida och hjälpa kunderna rätt. Den framförhållningen har vi ibland utmaningar med, vilket ställer höga krav på vår planering internt.

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.