Vad lockade hos Arbetsförmedlingen Jesper Sjölander?
– Det var en före detta kund jag arbetat med som rekommenderade mig att läsa om tjänsten. Beskrivningen på rollen passade mig bra. Jag hade en angenäm situation där jag valde mellan flera olika erbjudanden men det som lockade mest var att jobba på Arbetsförmedlingen var att de är i en spännande förändringsresa och att mina kunskapsområden inom kontaktcenterområdet matchade väldigt bra med det jag är intresserad av.
– Jag fick en väldigt bra bild av hela teamet och hur man arbetade tillsammans. Viktigt för mig var också att jag har min bisyssla som skådespelare som också fortsatt kommer fungera bra framåt.
Vad kommer du att göra på ditt nya jobb?
– Jag kommer i huvudsak arbeta med tjänsteutveckling på sektionen Kundmöte på distans. Det finns många behov i verksamheten kring kontaktcenterområdet som de olika intressenterna inom Arbetsförmedlingen behöver hjälp med. I slutändan tycker jag att det handlar om att skapa bra upplevelser för alla parter, där kan man ständigt förbättra.
Vilken nytta kommer du att ha av dina kunskaper på kontaktcenterområdet?
– Jag hoppas att mina tidigare erfarenheter och kunskaper kan bidra till att hitta förbättringsområden som gör livet enklare för verksamhet, handläggare och arbetssökande i det digitala mötet.
Kostnadsfritt nyhetsbrev
Få den senaste uppdateringarna direkt i inkorgen.