Coronapandemin vägrar släppa taget om samhället och det digitala kundmötet fortsatte att vara i fokus även under 2021. Här kommer tio läsvärda artiklar från Telekom idags redaktion från året som gått, en för varje månad.
- Januari
Beata Nylén på Telia spanade in i framtiden och såg hur konversationell ai kan ta kundmötet vidare till nästa nivå.
- Februari
Allt fler kanaler blir tillgängliga i kontaktcentret, men det är inte alltid problemfritt att lägga till fler kanaler. Johan Hägglund på Genesys berättar om hur du undviker att överbelasta kundservice.
- Mars
Google ligger långt framme med sin ai-plattform för kontaktcenter. Chefen för Google Cloud berättade om sina framtidsplaner för Google CCAI.
- April
Hållbarheten var i fokus när Office Management lanserade en klimatpositiv plattform för telefoni och kontaktcenter.
- Maj
Myndigheterna blir allt bättre på kundmöten i digitala kanaler. Men risken är att tillgängligheten för de som faktiskt vill besöka eller ringa till myndigheten försämras.
- Juni-augusti
Kontaktcenterexperten Anders Kasberg berättar om de senaste trenderna och varför företagsledningen äntligen har börjat förstå hur stor skillnad riktigt bra kundservice kan göra.
- September
Nu finns tekniken för att möta dina kunder på helt nya sätt. Farhad Fatemi på Puzzel berättar om hur du lyckas med videomöten.
- Oktober
I dag räcker det inte med att leverera riktigt bra service för att behålla kunderna. Alla delar av organisationen behöver fokusera på kundupplevelsen. Vi träffade serviceexperterna Emilie Loman och Joakim Lindström på företaget Lilo.
- November
Efter ett år av förberedelser har Tele2 öppnat sitt nya kundcenter efter sammanslagningen med Comhem. Vi fick en pratstund med nya kundservicechefen Malin Anglert.
- December
För fjärde året i rad sammanställde vi vår guide till alla kontaktcenterplattformar på den svenska marknaden. I år uppgår antalet till 15 stycken – här kan du läsa om alla skillnader och likheter.