De senaste tre och ett halvt åren har hon tillbringat i Kanada, där hon varit CMO på Ikea, ett företag hon jobbat för i sju år. Innan dess gjorde hon tio år på Telenor.
– Jag har fått en mycket positiv bild av ledarskapet och företagskulturen på Tre. Det är ett företag med högt driv samtidigt som det har en mjuk kultur med rätt fokus på de anställda. Tre är en spännande och nyfiken utmanare med ett starkt kundfokus, som strävar efter att vara mer än bara en mobiloperatör, säger Johanna Andrén.
Med sin tidigare erfarenhet som marknadschef för Ikea Canada och Deputy Head of Marketing för Ikea Sverige, samt positioner som Head of Marketing, Brand Manager och Selling Manager för Telenor, har Johanna en gedigen erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och varumärkesbyggande.
– Vi är oerhört glada över att välkomna Johanna Andrén till Tre. Med hennes breda och gedigna erfarenhet och expertis inom marknadsföring, kommer hon att spela en avgörande roll i att fortsätta stärka varumärket och vårt kundfokus. Johannas energi, passion och förmåga att bygga starka team kommer att vara ovärderlig för oss när vi strävar efter att erbjuda de bästa upplevelserna och lösningarna för våra kunder, säger Rune Pedersen, CCO över konsumentmarknaden på Tre Sverige.
– Mitt fokus första tiden kommer vara att bygga relationer och lära känna medarbetarna på Tre och samtidigt sätta mig in i affären och senaste årens kampanjer, uppföljning och kundinsikt. Jag tror på att bygga vidare och bibehålla det som funkar och samtidigt, tillsammans med mina medarbetare, stärka de delar som vi tycker saknas, säger Johanna Andrén.