nr-logo

Bevakar den svenska telekombranschen

Hon skapade Seavus nya chatbot: ”Kommer ersätta kundservice”

Seavus Smart Chatbot använder vass ai för att ge slutkunden en mer anpassad intelligent kundservice, likt en personlig digital assistent.
Telekom idag har pratat med kvinnan bakom lösningen – och Marija Nikova tror att den på sikt kan konkurrera ut företagens kundserviceavdelningar.

Du behöver en prenumeration för att läsa vidare.

---- eller ----

Prenumerera på Telekom idag Premium:

Som inloggad prenumerant får du:

  • Dagliga, strategiska nyheter bakom vår betalvägg.
  • En digital kunskapsbank med artiklar från arkivet.
  • 6 fullmatade nummer av magasinet Telekom idag, inklusive en e-version.
  • Aktuella erbjudanden och rabatter.

Prenumerera
  • Annons 3

Fler nyheter

Södra påbörjar 5g-resan

Ett första steg mot automation via 5g. Skogsägarföreningen Södra ansluter till Telias partnerprogram för 5g och tillsammans med operatören ska de utveckla tekniken vid massabruket i Mörrum.

  • Annons 4