Hubspot sjösätter systemet för nästa generations kundtjänst

Nu lanserar Hubspot ”Service Hub” – ett nytt system som samlar samtliga kundinteraktioner på en och samma plats.

Hubspot sjösätter systemet för nästa generations kundtjänst

I dag använder 41 500 kunder i fler än 90 länder HubSpot deras plattform för marknadsföring, sälj, kundtjänst och CRM. Nu lanserar Hubspot sitt nya kundtjänstsystem, Service Hub. Systemet samlar samtliga kundinteraktioner på en och samma plats, så att företag kan tillhandahålla bättre och snabbare kundservice i den kanal som kunden föredrar.

Det är ett ”allt-i-ett-system” för kundtjänst baserad på Hubspots kostnadsfria CRM-lösning. Genom att man kan följa kundernas hela beslutsprocess kan företagets marknadsförings-, kundtjänst- och säljteam tillhandahålla bättre och snabbare kundservice i den kanal som kunden föredrar.

”Kunderna är din största outnyttjade möjlighet”

– Under de senaste tio åren har nykundsbearbetning setts som den mest effektiva modellen för tillväxt. Men sedan vi har blivit mer skeptiska till försäljning och marknadsföring har köptratten blivit mindre effektiv. Din största outnyttjade möjlighet till tillväxt är i själva verket dina befintliga kunder. Med Service Hub ger vi företag de verktyg de behöver för att utnyttja den möjligheten, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, VP International Marketing på Hubspot.

Det här innehåller Service Hub

* Conversations: En inkorg som samlar alla kundmeddelanden från chatt, e-post och andra kanaler på ett och samma ställe.

* Tickets: En CRM-funktion som gör det möjligt att spåra, registrera och organisera kundbehov.

* Automation: Plattformsbaserad automation som leder Tickets rätt och skapar en helpdesk.

* Knowledge Base: Ett verktyg som hjälper till att skapa enkla guider från mallar som automatiskt indexeras på Google, samt en rapporteringspanel.

* Customer Feedback: Ett verktyg för att skapa undersökningar, samla in feedback och genomföra analyser av målgruppsinsikter.

* Reporting: En ny servicepanel med rapporter som redovisar hur ditt team hanterar Tickets, hur kunder ger feedback och effekten av din Knowledge Base.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.