Hur personligt blir det?

Aktuellt Den Personlige teknikern är benämningen på Telias nya servicetjänst som är till för att hjälpa och stödja företagare med allt mellan telekom och it. Den nya tjänsten är en uppföljare av den Personliga Rådgivaren som infördes under förra året.

Hur personligt blir det?

Betyder inte det här att ni konkurrerar med era egna partners som till exempel Cygate?

– Nej snarare kompletterar! Cygate riktar sig till stora företag och Telias Personlige Tekniker kommer att vända sig till små- och medelstora företag som behöver nära stöd i den digitala omställningen.

Hur personligt kan det bli? Kan man lita på att det är samma tekniker som hjälper varje gång man ringer?

– Jo online per telefon eller mejl kommer företagare bara ha kontakt med en och samma tekniker. Men teknikerna som åker ut på plats kan komma att variera framförallt i storstadsområdena.

Kan man räkna med att få hjälp av den Personlige Teknikern även om man bor på landsbygden?

– Vi har utbildat en stor mängd tekniker så redan i det första skedet kan vi täcka en stor del av Sveriges yta. Detta tack vare att vi på vissa orter kommer att anlita partnerföretag som kommer att ikläda sig rollen som Telias Personliga Tekniker.

Kan företagare som jobbar sent få hjälp även under kvällstid?

– Till en början kommer tjänsten erbjudas under normal kontorstid mellan åtta på morgonen till fyra på eftermiddagen. På sikt får vi analysera om de tiderna behöver utökas.

Ni erbjuder fasta priser efter ”åtgärdat ärende”. Vad avgör om ett ärende blivit åtgärdat?

– Om kunden kan bekräfta att problemet är löst. För Telias egna företagskunder är däremot den Personlige Teknikern kostnadsfri. För övriga kunder gäller att ett åtgärdat ärende under hembesök kostar 1 999 kronor och tillkommande ärenden vid samma hembesök debiteras med 499 kronor per styck.

Senaste artiklarna

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde.