På vilken teknik bygger er plattform: Vi utvecklar vår molnbaserade växel på öppen källkod. Vi kan själva styra plattform och teknik utefter våra kunders behov och önskemål. Vi äger teknik, utveckling, redundans och distribution själva. All kompetens kring support och drift finns hos Infracom.
Infinity från Infracom Communications – molnväxelguiden 2022
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Er största kund: Över 5000 anknytningar.
Er minsta kund: 1-10 anknytningar.
Den största fördelen med er molnväxel: Vi integrerar växeln med Microsoft Teams på ett fantastiskt bra sätt som våra användare uppskattar. Med vår unika funktion Samtalsresan ser våra användare hur samtalet flyttar sig genom växeln i realtid. Det går bra att mixa så att några användare har Teams, några har Infinity på desktop och andra i mobilen. Vi har integrationer mot många crm- affärs- och supportsystem.
En nackdel med er molnväxel: Infinity har såpass mycket funktioner att det kan vara svårt att hitta rätt ibland.
Hostas: I vårt moln.
Marknad: Europa.
Passar för: Medelstora företag, Stora företag.
Operatörsmöjligheter: Infracom, Telia, Tele2, Telenor.
Tre viktigaste funktionerna för era kunder: Mobil anknytning, Microsoft Teams-telefoni och våra integrationer.
Grundfunktioner:
- Admin-gränssnitt,
- Hänvisningssystem,
- IVR,
- Mobil anknytning,
- Telefonist-stöd,
- Koppling till kontaktcenter-lösning,
- Kö-system,
- Röstbrevlåda,
- Microsoft Teams-telefoni,
- Annan samarbetsplattforms-koppling för telefoni,
- Integration med AD,
- Statistik om telefoni.
Funktioner angivna av leverantör: Vi har integrationer med Zendesk, SAP, Salesforce, Microsoft Dynamics 365 Business Central, Hubspot, Active Campaign, Supportpal, och fler kommer.
Hur kopplar ni er lösning till Microsoft Teams: Vi kopplar upp oss direkt mot Office 365 från våra datacenter för att man ska kunna använda Microsofts Teams egna telefon. Till det har vi utvecklat en native Teams-app för att kunna hantera företagets kontakter, köer, kollegor på ett enkelt sätt direkt i Teams. Vi har även något vi kallar samtalsresan som gör att du kan se vilket huvudnummer det ringer, hur länge de satt i kö om de blivit vidarekopplade för att du snabbt ska få en överblick och kunna besvara samtalet på rätt sätt.
Admin av IVR-lösning: IVR administreras via vår webbaserade adminportal. Inspelningen av ljudfiler görs också därifrån eller genom att ringa ett speciellt telefonnummer. Olika IVR (till exempel för jul- och påsköppet) kan läggas upp i förväg och datumsättas eller aktiveras i apparna vid behov.
Admin av kö-system: Kösystemet administreras via vår webbaserade adminportal. Ring-ordningen på köerna kan också administreras i desktop- eller mobilappen. Hur samtalet rör sig i kön eller mellan köer kan ses i grafik i realtid med tidssättning för varje »hopp«, detta kallar vi för Samtalsresan.
Lösning för statistik: Statistik finns i tre varianter; den första där man kan göra helt egna urval. Den andra varianten kan man få utskickad som en rapport per vecka / månad etcetera. Den tredje är den dagliga statistiken som är integrerad i desktop / mobil / Teamsappen och kan också fås som en separat wallboard.
Till sist. Lyft två saker till som är viktiga att känna till om er molnväxel-plattform: Vi har en mycket bra lösning för internationella kunder. Vi kan leverera telefonnummer i mer än 60 länder och med Teamstelefoni får man en lösning som alla kan enas kring. Vår integration med Talkdesk contact center ger bra stöd för avancerad kundtjänst. Vi har utvecklat telefoni i Teams sedan fyra år tillbaka, och vi lanserar nu tredje generationens Teams-telefoni med förenklad administration och många nya funktioner baserat på input från vår stora kundbas.
Se hela undersökningen här: