Prioriterad infrastruktur
Friends Arena förde samtal med flera leverantörer innan valet föll på TDC. Enligt Håkan Göransson, it-chef på Friends Arena, var det flera faktorer som avgjorde.
– Den stora biten var infrastrukturen. För oss var det viktigaste givetvis stabilitet och att vi får en flexibilitet i bandbredd när det krävs.
När det kommer till växellösningen var man redan från början inriktad på en molntjänst.
– Vi har haft som strategi att välja en molntjänst för telefonilösningen istället för att ha en egen växel. Det gör det hela skalbart, vi är bara 50 anställda men har nu möjlighet att skala upp ordentligt när det behövs, säger Håkan Göransson.
Kontraktet är skrivet på två år gällande mobilavtalet och tre år för molntjänsten och internetlösningarna.
– Morgondagens evenemang kommer att kräva kommunikationslösningar av högsta kvalitet, något vi är stolta över att kunna hjälpa till med, säger Joakim Harging, försäljningsdirektör på TDC Sverige.
publicerad 21 januari 2013