Inin del i DGC:s storaffär med Göteborg Energi

Interactive Intelligence meddelar nu publikt att det är deras CIC-plattform som ska användas hos Göteborg Energi.

Det är DGC som har sytt ihop affären värd 26 miljoner kronor över sju år.

– Göteborg Energi ville ha fler media än bara röstsamtal i gemensamma köer, flera möjligheter till styrning av samtal och så kallade outboundfunktioner integrerade i sitt kontaktcenter. Det visade sig att vår CIC-plattform var den som mest motsvarade kraven, säger Interactive Intelligences nordenchef Daniel Eisenberg.

CIC-plattformen för Göteborg Energi bär bland annat ett kontaktcenter med 120 agenter, multimedia för alla arbetsplatser, komplett inspelning av alla mediatyper och workforce management. Plattformen är redundant med standbylösning. Driftsättningen beräknas komma igång i månadsskiftet april/maj i år.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.