Inin prisas av användarna

Interactive Intelligence rott hem förstapriset i en färsk undersökning bland ip-kontaktcenterföretag som bygger på vad slutanvändarna själva tycker.

Inin prisas av användarna

Nemertes Research har för tredje året i rad delat ut utmärkelsen med det inte helt korta namnet IP Contact Center Market Challenger Pilothouse Award.

Vinnaren i år är Interactive Intelligence som trots att de anges vara en marknadsutmanare får allra högst betyg av slutanvändarna i kategorierna teknik, kundservice och värde. Avgörande för framgångarna ska enligt Nemertes främst vara de höga betygen i kategorin teknik.

– Interactive Intelligence drar fördelar av sitt starkt integrerade och enhetliga kommunikationserbjudande, sin flexibla leveransmodell via molnet eller kundplacerad lösning och motor för automatiserade affärsprocesser, säger Irwin Lazar som är vice vd och servicechef på Nemertes Research.

Det är tredje året som utmärkelsen delas ut och de övriga finalisterna som Interactive Intelligence slog på fingrarna var Aspect, Genesys, Nec, Shoretel och Siemens. Det sammanlagda totalbetyget ska dessutom vara högre än vinnarna och finalisterna av Nemertes IPCC Market Leader Award, Avaya och Cisco.

Betygssättningen grundar sig helt och hållet på utvärderingar från drygt 1500 it-användare.

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.