Interaktivitet med lysande utsikter

Trots 2009 års svajiga världsekonomi har uc-företaget Interactive Intelligence inte bara lyckats öka sina inkomster med drygt åtta procent, utan också slå igenom på den svenska marknaden med sin CIC-plattform.

Interactive Intelligence är en global leverantör av ip-baserade kommunikationslösningar för callcenters. Trots att de har funnits i Sverige sedan 2002 har de varit relativt okända. Inte minst som de i huvudsak arbetat genom partners och distributörer såsom Tieto, DGC och Kerfi.

Men medan andra gått back under 2009 slog deras guldägg i form av Customer Interaction Center-plattformen igenom på allvar.

– Vi har klarat oss ganska bra under året. Det affärsområde vi kallas CaaS (Communications-as-a-Service) har en tillväxt 50 procent högre än under 2008. Inkomsterna för 2009 ökade till 131,4 miljoner dollar – en ökning på 8,2 procent, kommenterar Nordenchefen Daniel Eisenberg.

Interactive Intelligence rankas av facktidningen Software Magazine som en av marknadens 200 främsta mjukvaruleverantörer och deras callcenterlösning återfinns idag bland annat hos Lindorff, SJ och flera stora försäkringsföretag.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.