Ip-only vinner WAN-affär

Digitalisering Ett steg för att sudda ut gränsen mellan den fysiska och den digitala butiken. Så beskrivs Cerveras satsning på WAN över fiber. Nu har butikskedjan valt Ip-only som leverantör.

Ip-only vinner WAN-affär

Cervera är i dag Sveriges största butikskedja när det kommer till hem- och köksprodukter. Men för att även i framtiden behålla sin position krävs det att man effektiviserar samt digitaliserar rätt. Nu har man valt att satsa på en WAN-lösning för att koppla samman kontor och butiker.

Totalt sett kommer 74 butiker knytas samman – dessutom uppgraderas 66 av dem från koppartråd till fiber.
– Detta är en digital satsning där vi ska nå, och helst överträffa, dagens och morgondagens krav från våra kunder. Kunden vill se ett fungerande gränssnitt mellan onlineförsäljning och fysisk butik, och man kräver att samma service gäller i alla kanaler. Dessutom vill man ha snabba leveranser och flera fraktalternativ, säger Andrew Golrang, It- och Affärsutvecklingschef på Cervera.

WAN-satsningen är nästa steg på Cerveras flerkanalsstrategi som sjösattes i fjol. Utgångspunkten är att de fysiska och digitala butikerna ska komplettera snarare än konkurrera med varandra. Ett exempel på det är att systemet ”Click&Collect” nu hanteras direkt i butik istället för att gå via centrallagret i Jönköping.
Intensiva säljtoppar, som den stundande julhandeln, ska butikerna nu även kunna hantera e-handelsdelen.
– WAN-lösningen hjälper till att stötta butikernas arbete kring detta, och bidrar till att vi ytterligare förstärker vår it-infrastruktur, säger Andrew Golrang.

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter