IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

AI ”En idealisk lösning med avancerade funktioner”. Så beskrivs IP Softs Amelia i en ny undersökning av chatbotar.
– Vi är hedrade att bli omnämnda som ledare, säger Chetan Dube, vd för företaget.

IP Soft:s chatbot prisas i ny studie

The Forrester New Wave: Standalone Chatbots for IT Operations är en riktigt fin utmärkelse. IP Soft omnämns som ledare inom området där åtta framstående bolag ingått. I utvärderingen av företagets chatbot Amelia ansågs det att IP Softs lösning hade den mest robusta, it-anpassade chatbotsfunktionerna samt den bästa passformen för företag som vill satsa på kognitiv teknik. Inga dåliga vitsord.

Själva utvärderingen baserades på tio olika kriterier där bland annat arbetsflöden, språk, avsiktsmodeller och integrationer var viktiga delar – och saker som skiljde de olika chatbotslösningarna åt.
”Med sin arbetsflödesautomatisering och aktiva språkutvecklingsfunktioner erbjuder IPsoft en idealisk lösning för dem som letar efter avancerade funktioner som att till exempel skapa arbetsflöden för mer sofistikerade helpdeskinteraktioner”, skriver Forrester Research i sin utvärdering.

Fotnot: De tio kriterierna i Forrester New Wave Standalone Chatbots for IT Operations var: Chatbotsinlärning, charbotautomatisering, arkitektur och integrationer, chatbotberedskap, utveckling och verktyg, utveckling och säkerhet, bothantering, leverantörspositionering, roadmap och marknadsinriktning.
Läs mer om utvärderingen här (obs kräver inloggning).

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation och telekombranschen.
Just nu begränsat erbjudande!

Gratis nyhetsbrev!

De viktigaste nyheterna direkt i mejlen. Helt kostnadsfritt!
Jag godkänner att Telekomidag sparar mina uppgifter