Jabra använder ai för att vässa kontaktcentret

kontaktcenter Ny mjukvara lyssnar på kundkonversationer och analyserar kundnöjdhet i realtid.

Jabra använder ai för att vässa kontaktcentret

Engage AI är en ny mjukvara från Jabra som analyserar pågående samtal med kunder och levererar analyser i realtid. Mjukvaran levereras som en molntjänst och ska ge medarbetarna i kundservice möjlighet att agera direkt för att öka kundnöjdheten.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Trots att flera nya kanaler, och utökade möjligheter till självservice, har tillkommit i många kontaktcenter så är telefoni fortfarande det mest populära alternativet för många kunder, inte minst när man står inför riktigt stora beslut.

Jabras mjukvara analyserar inte bara kundens tonläge och konversation utan kan också ge en bild av hur engagerad kontaktcenteragenten är. Varje samtal kan poängsättas så att agenten får djupare insikt om vilka områden som kan förbättras. Det här är så klart också data som kontaktcenterchefen kan ta del av för att leda arbetet och se till att anställda får rätt vidareutbildning.

Fungerar med de flesta plattformar

Jabra uppger att Engage AI är kompatibelt med de flesta kontaktcenterplattformar på marknaden och kan integreras med hjälp av api:er. Om användaren har ett Jabra Engage-headset får man tillgång till de mest avancerade funktionerna, som mätning av störande bakgrundsljud i kontaktcentret, men mjukvaran ska fungera bra även med professionella headset från andra tillverkare.

En viktig detalj är att Engage AI inte transkriberar och lagrar kundkonversationer. Det innebär att känsliga data inte skickas vidare till någon molntjänst. De data som hanteras lokalt är dessutom totalsträckskrypterade.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.