Headset är fortsatt ett av de viktigaste arbetsredskapen i dagens moderna kontaktcenter. Även om agenterna hanterar fler digitala kanaler än tidigare så är telefoni fortfarande en viktig kanal in till många organisationer.
Nu släpper Jabra två nya produkter i Engage-serien som ska underlätta för dig som vill skapa bättre kundupplevelser. Båda de nya produkterna kan användas för att samla in data om ljudkvalitet och agentens kundbemötande. Resultaten kan nås direkt från Jabras egen app Engage Plus eller genom att bygga en integration till exempelvis Nectar, Operata och Virsae. Produkterna är också certifierade för Microsoft Teams men kan så klart användas med de flesta mjukvaruplattformar på marknaden.
– Agenterna förlitar sig mer än någonsin på tekniken för att på ett effektivt sätt kunna utföra sitt arbete. Därför har vi fördubblat vår utvecklingsavdelning för att ta fram lösningar som är intelligenta, bekväma och hållbara följeslagare för kontaktcenter. Vi vill hjälpa agenterna att fokusera på att glädja kunderna medan våra Jabra Engage-produkter kan hantera resten, säger Anders Hvelplund på Jabra.
Engage 50 II är en uppdaterad version av en tidigare modell med tre mikrofoner som tillsammans ger effektiv brusreducering och tydlig talupptagning. Jabra berättar att modellen kan minska mängden störande bakgrundsljud med upp till 36 decibel. Modellen har också en funktion som kallas Smart Ringer, vilket innebär att man uppmärksammas på inkommande samtal även när man inte har headsetet på huvudet eller befinner sig i närheten av datorn. Funktionen nås från en separat styrenhet som kan placeras på skrivbordet bredvid datorn och avge en ringsignal.
Jabra Engage 40 är konstruerat för att vara så lätt och bekvämt som möjligt, något som ska leda till ökad komfort hos den som sitter med ett headset på huvudet hela dagarna. Produkten har två inbyggda mikrofoner och integrerad kontroll för att hantera samtal direkt från headsetet.