En nöjd kund är en bra kund. Men i dagens djungel av affärssystem, företagsinfo, navigering och applikationer är kundtjänst krångligare än någonsin. Ansvaret vilar tungt på supporten som snabbt och smidigt förväntas göra allt från att svara på enkla frågor till att utföra komplexa säljtransaktioner. Nästintill omöjligt då desktopen ser ut som ett kaos.
Svenska företag kan emellertid se fram emot en lösning på problemet när kundvårdsspecialisten Jacada nu öppnar ett nordiskt kontor i Stockholm. Så sent som i november 2009 slöt de avtal med E.ON Nordic och har nått stora framgångar med sin Unified Desktop som på ett praktiskt sätt samordnar alla system, verktyg och kundtjänstkanaler på ett enda ställe.
Från kaos till klarhet
Tack vare Unified Desktop blir ömsesidig huvudvärk ett minne blott. All nödvändig information som servicepersonalen behöver går enkelt att hitta via en och samma accesspunkt. Med komplett överblick och ständig realtidsinformation till hands minskar stegen för att komma från förvirrade fas A till nöjda slutfas B, vilket förstås sparar både tid och pengar.
Jacadas Sverige-satsning är inte bara ett naturligt steg för att erbjuda affärsmässig och teknisk expertis nära redan etablerade kunder, utan signalerar också en kommande expansion in i övriga delar av Norden.
– Vi fokuserar nu på att bygga upp vår kundbas och våra leverantörsresurser i regionen, samt att etablera Jacada som den ledande aktören inom kundtjänstsektorn i alla branscher och få fotfäste i samtliga nordiska länder, förklarar Guy Tweedale, senior vice president för europeiska Jacada.
Företaget har sedan tidigare kontor i London, München, Atlanta och Herzliya, Israel.