Jämförelsetjänsten tar in nytt kapital – och byter namn

Branschen Nytt mediekapital och ny delägare. Offert- och jämförelsesajter Offertway ska med hjälp av Aggegate Media nå bredare – och få fart på tillväxten.

Jämförelsetjänsten tar in nytt kapital – och byter namn

En enkel digital jämförelsetjänst för företag som vill ha hjälp att välja abonnemangsavtal inom it och telefoni. Det är var Offertway erbjuder och den tjänst de tillhandahåller utlovar skarpa offerter från återförsäljare i närområdet inom 48 timmar.

Företaget grundades under namnet Afferta. Nu tar de hjälp av Aggegate Media som går in som delägare och i samma veva har de alltså bytt namn. Dealen är att riskkapitalbolaget investerar motsvarande 3,5 miljoner kronor i medieutrymme och får motsvarande aktiekapital.
– Investeringen kommer användas för att nå ut till ännu fler inom B2B-segmetet, där ökad synlighet kommer spela en otroligt viktig roll, säger Jonas Lundqvist, vd på Offertway i ett uttalande.

Aggregate Media har tidigare investerat i Servicefinder, Compricer, Fortnox samt Cool Company – så de har en hel del erfarenhet av den här typen av aktörer.
– Vår investering i Offertway ligger i linje med det ökade intresset att digitalisera b2b-transaktioner som vi ser växer fram, säger Peter Brodén på Aggregate Media

Kontoret

Samarbete

Whitepaper

Kontaktcenter

Karriär

Telekom idag

Telekom idag Premium

- för dig som behöver full koll på framtidens kommunikation.
Just nu begränsat erbjudande!