Fastighetsbolaget Jernhusen, som äger, utvecklar och förvaltar stationer, depåer och terminaler längs järnvägen, har höga krav på sin säkerhets- och driftcentral, kallad H24. Agenterna måste vara tillgängliga dygnet runt för att ta emot akuta samtal som rör krisledning och säkerhetsfrågor såväl som kundserviceärenden och felanmälningar.
– Med Intelecoms molnbaserade lösning ökar vi redundansen och vi kan besvara samtal oberoende av geografisk plats och oavsett om agenterna använder fast eller mobil telefoni, säger Markus Sedenberg, ansvarig för H24.
Avtalet med Intelecom gäller en period på tre år och det flerkanaliga kontaktcentret Connect.
– Det integrerade statistikverktyget hjälper oss att kvalitetssäkra verksamheten och genom att kartlägga ärendenas karaktär kan flaskhalsar inom organisationen upptäckas i tid. Intelecom har verkligen varit lyhörda och haft god förståelse för våra specifika behov, säger Markus Sedenberg, som dessutom är nöjd med det pris Jernhusen för betala för tjänsten.