Johanna ska ta Telavox kundservice till nästa nivå

Kundservice Sedan två veckor har Telavox en ny chef för Advisoravdelningen, Johanna Carlsten ska hon leda ett femtiotal medarbetare, med uppdraget att modernisera kundservicen.

Johanna ska ta Telavox kundservice till nästa nivå

Som en del i företagets storsatsning på kundservice har Telavox
värvat en ny toppchef från konsultbolaget Accenture. Hon heter Johanna Carlsten och ska ansvara över Advisoravdelningen. Hennes fokus är nu att vidareutveckla företagets unika koncept med personliga rådgivare (Advisors) och se över kundresan och kundupplevelsen.

Johanna har mer än elva års erfarenhet som it-konsult. Det innebär att hon är van vid transformationsprojekt, och att snabbt förstå kundernas behov.

– Telavox har redan kommit långt när det gäller kundservice. Vi är ensamma inom telekombranschen med att erbjuda våra kunder en personlig Advisor, så de slipper slussas runt mellan olika kontaktpersoner. Min uppgift blir bland annat att forska mer i hur kunderna upplever och använder våra produkter. Då kan vi i ännu större utsträckning ge proaktiv vägledning, säger Johanna.

En djupare förståelse för kundens verksamhet

Under konsultåren har Johanna drivit många olika projekt mot industrier och företag, och fokuserat mycket på hur kunder interagerar olika system, alltså ett utifrån och in perspektiv.

– Vi vill gå från en supporterande roll till att ha en djupare förståelse för kundens verksamhet och se till de lyckas med sitt företag. Med vår branschkunskap kan vi till exempel se över deras svarstider, hur tillgängliga de är för deras kunder på hemsidan och så vidare, säger Johanna.

En av de mest uppskattade tjänsterna

Enligt Telavox senaste kundundersökning är Advisors en av de mest uppskattade tjänsterna.

– För ett företag på tillväxt räcker det inte bara med att förvärva nya kunder utan det är väldigt viktigt att vi tar hand om de vi har. Här spelar våra Advisors en central roll i en löpande relation med kunden och som kan ta tillvara på värdefull feedback.

Hon är förväntansfull inför sitt nya uppdrag.

– Telavox är helt rätt i tiden och skapar lätta vägar att samarbeta på där telefoni, video och chattär centralt. Det är ett unikt bolag, som vuxit sig stort, men ändå behållit mycket av startupkänslan. Vi har också möjlighet att omsätta kundfeedback i realiteten eftersom vi utvecklar allt själva, säger Johanna Carlsten.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.