Kampanj mot inlåsning

Varning för inlåsning! Karlstads Stadsnät kampanjar mot de stora bredbandsbolagen och för öppna nät med valfrihet.

Kampanj mot inlåsning

Karlstadsborna ska bli medvetna om skillnaden mellan öppna och slutna bredbandsnät. Det ska det lokala stadsnätet, som drivs av Karlstads Elnät, se till. I en marknadskampanj vill de varna för de inlåsningseffekter som stora etablerade aktörer i branschen bjuder kunderna på.

– Hos oss får kunderna möjlighet att själva välja tjänster och leverantörer, till skillnad från ”de stora” där du till en ofta lägre anslutningskostnad sedan är helt hänvisad till deras egna tjänster och prissättningar utan möjlighet att byta. Vi vill helt enkelt visa att vi står för ett alternativ – ett befriande bredband, säger Hafsteinn Jonsson, stadsnätschef på Karlstads Elnät.

Via affischer och annonser med modeller som är inlindade i datakablar vill Karlstads Stadsnät väcka tankar och medvetenhet hos karlstadsborna om värdet av att inte bli inlåst och uppbunden i långa avtal utan valmöjlighet.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.