Klarna lanserar lösning för digitala kundmöten

kontaktcenter Ny funktion kopplar samman fysiska butiker med det digitala kundmötet.

Klarna lanserar lösning för digitala kundmöten

Virtual shopping är en ny funktion från Klarna som få det digitala kundmötet att kännas mer som ett besök i en fysisk butik. Med hjälp av videomöten och chattfunktioner ska kunderna kunna kontakta experter som befinner sig på plats i de fysiska butikerna och som kan visa upp och beskriva produkter mer detaljerat.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Verktyget bygger på den teknikplattform som Klarna förvärvade från företaget Hero och ska ge företag möjligheten att öka kundengagemanget och minska antalet returer, som utgör en stor belastning för många e-handelsföretag.

– Mänsklig kontakt är en viktig del som online-shopping tidigare saknat och med hjälp av Virtual Shopping tar vi upplevelsen av personlig rådgivning, som man kan få i en fysisk butik, och återskapar den online. Verktyget hjälper våra anslutna handlare världen över att skapa aktivitet på sina e-handelsplattformar och samtidigt bygga kundrelationer som varar, säger David Sandström, Chief Marketing Officer på Klarna.

Klarna har över 400 000 affärspartner i hela världen som nu ges tillgång till funktionen. Den används sedan tidigare av bland andra Hugo Boss och Levi´s och kan även kopplas till en särskild mobilapp som butiken använder: Klarna Store.

E-handel har vuxit snabbt under senare tid, men enligt Klarna står de fysiska butikerna fortfarande för 80 procent av den totala försäljningen inom detaljhandeln globalt sett. Detta samtidigt som tre av fyra kunder anser att e-handelsbutiker bör investera i ny teknik som förbättrar kundupplevelsen.

Senaste artiklarna

Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv om aktuell teknik.