I dag finns det många spännande mjukvarulösningar som hjälper företag att analysera och förbättra kundmötet. Nu står det klart att Kontakta Sverige kommer att samarbeta med Voxo för att utse vinnarna i årets upplaga av tävlingen Guldkontakt.
Kontakta ska kora Sveriges bästa kundservice – med hjälp av ai
kontaktcenter Branschorganisationen Kontakta tar hjälp av Voxos ai-plattform för att analysera kundsamtal i årets upplaga av tävlingen Guldkontakt.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Voxo erbjuder en egenutvecklad mjukvaruplattform som med hjälp av artificell intelligens, ai, kan analysera alla kunddialoger som företaget genomför. Voxos teknik kan analysera telefoni såväl som e-post och chattkonversationer.
Tävling med två kategorier
Tävlingen Guldkontakt har två kategorier, kundservice och försäljning via telefon, och vinnare blir de organisationer som lyckas uppnå det proffsigaste kundbemötandet.
– Vi är oerhört stolta och glada att med stöd av Voxo vara först ut på marknaden med den nya samtalsanalysen baserad på ai-teknologi för mätningar av kundbemötande i vår tävling Guldkontakt. Professionellt kundbemötande är idag avgörande för kunders och allmänhetens upplevelser av varumärken och verksamheter, säger Tina Wahlroth, vd på Kontakta.
Tekniken ger möjligheten att analysera stora mängder data, vilket innebär att alla kundsamtal under tävlingsperioden (april och maj) kommer att utvärderas, inte bara vid de tillfällen kunden tar sig tid att svara på frågor i en enkät.