Kontaktcenterleverantören Nice skräder inte orden när man nu säger sig lansera ”världens första cx-medvetna ai-plattform”. Cxone Mpower beskrivs som en komplett ai-lösning för kundmötet och ska underlätta samarbetet mellan mänskliga och virtuella agenter i kontaktcentret.
Ny ai-satsning från Nice har cx i fokus
kontaktcenter Cxone Mpower-plattformen ska minska klyftan mellan kundernas förväntningar och det företaget kan leverera i form av service.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
I plattformen, som samlar funktionerna Copilot, Autopilot och Actions, ingår egenutvecklad ai-funktionalitet som ska göra det möjligt att minska klyftan mellan vad din organisation kan leverera och vad kunderna förväntar sig när det gäller service. Det gör man bland annat genom att ge tillgång till kontextuella insikter vid rätt ögonblick under kundresan och genom att koppla samman data och applikationer för att skapa bästa resultat.
– Cxone Mpower är den heliga graalen inom cx. Det är kulmen av den outtröttliga innovation som Nice har drivit under det senaste decenniet och samlar alla våra lösningar i ett enda, transformativt erbjudande. Cxone Mpower är en sammanslagning av Cxones interaktionscentrerade plattform, våra bästa lösningar och Enlightens specialbyggda ai för cx, som superladdar medarbetarna, skapar ai-drivna interaktioner och ökar den övergripande prestandan exponentiellt, säger Barry Cooper, chef för cx-produkter på Nice i ett uttalande.
Enligt Nice är det framförallt tre områden som sticker ut som extra viktiga för dagens företag när det gäller cx-strategin. Det första är ”omedelbar förstärkning”, där agenterna i kontaktcentret kan ta hjälp av ai-assistenter och automatiseringsfunktioner direkt i sitt arbetsflöde.
Det andra området är överföring av kompetens mellan mänskliga medarbetare och ai-funktionerna. Nice utlovar att Cxone Mpowers virtuella agenter kan förstå kundernas avsikt och komma ihåg deras preferenser för att lösa problem.
Det sista området handlar om proaktiv service, där plattformen ska hämta information från alla kontaktpunkter och applikationer inom företaget för att kunna erbjuda personalisering, optimering av processer och kreativa lösningar.