Avaya drar åt svångremmen – förbereder ny uppsägningsrunda

kontaktcenter Knappt 200 anställda tvingades lämna kontaktcenterleverantören i juli och nu planerar man ytterligare nedskärningar.

Avaya drar åt svångremmen – förbereder ny uppsägningsrunda

Teknikföretaget Avaya, som bland annat erbjuder uc-tjänster och en kontaktcenterplattform, har kämpat i motvind under flera års tid. I juli kom beskedet att knappt 200 personer skulle lämna företaget och nu står det klart att man förbereder ytterligare en uppsägningsrunda som kan bli ännu mer omfattande.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Nyhetstjänsten CX Today rapporterar att Avaya monterar ned delar av sin verksamhet för att fokusera helt på sina största företagskunder. I dagsläget har man omkring 6000 anställda över hela världen.

”Avaya fortsätter att anpassa sina investeringar i personal och resurser för att möjliggöra konkurrens och framgång på marknaden. Vårt team har gjort stora framsteg under räkenskapsåret 2024, med fokus på kunder för att förbättra kundlojaliteten, förlänga kontrakt och nå våra mål”, säger Avaya till CX Today och fortsätter:

”När vi går in i räkenskapsåret 2025 fortsätter vi att anpassa vår personal och våra investeringar för att skapa ett disciplinerat och starkt kundfokus, särskilt på de kunder vi är bäst lämpade att betjäna och på innovationer som är mest avgörande för deras framgång. Avaya är unikt positionerat med rätt kompetens och en produktportfölj för att leverera de omfattande lösningar som företagsmarknaden kräver – vilket visar vårt engagemang för att bygga och bibehålla ett lönsamt företag.”

Under sina glansdagar var Avaya en av de ledande kontaktcenterleverantörerna med ett stort antal kunder, alltifrån små företag till riktigt stora organisationer. Men under de senaste åren har problemen hopat sig och företaget har tagit sig igenom två konkurser och bytt vd flera gånger.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.