Vattenfall flyttar kontaktcentret till molnet

kontaktcenter Sabio Group ska hjälpa den svenska energijätten att hantera alla kundkontakter i Genesys Cloud CX.

Vattenfall flyttar kontaktcentret till molnet

Det blir cx-experterna på brittiska Sabio Group som får uppdraget att flytta Vattenfalls kontaktcenter till molnet. Vattenfall, som är en av de största europeiska leverantörerna av el och värme, har valt kontaktcenterplattformen Genesys Cloud CX för att hantera kundkontakter i Norden, Tyskland och Nederländerna.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Genom att samla hela kontaktcenterinfrastrukturen på en enda molnplattform hoppas Vattenfall kunna jobba mer effektivt och ge kunderna tillgång till en omnikanalsupplevelse.

– Det här kontraktet visar att det finns ett stort intresse bland företag att använda molnbaserade kontaktcenterlösningar för att uppnå effektivitet, flexibilitet och leverera enastående kundupplevelser i alla europeiska team och verksamheter, säger Wouter Bakker, som är chef för Sabio Group i Benelux-länderna, i ett uttalande, och fortsätter:

– Sabio är en pålitlig partner för alla organisationer som vill förändra upplevelsen för sina kunder och medarbetare. Vi förstår komplexiteten i att hantera kontaktcenterverksamheter i olika länder, på olika språk och enligt olika regelverk, och vår meritlista på det här området är oöverträffad.

Vattenfall, som ägs av den svenska staten, har omkring 20 000 anställda och kommer att genomföra migreringen till Genesys molntjänster samtidigt i de olika länder som man är verksamma i.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.