Här är vinnarna i Brilliant Awards 2024

kontaktcenter Lendo, Öresundskraft och Nacka kommun – det är några av vinnarna i årets Brilliant Awards.

Här är vinnarna i Brilliant Awards 2024

Varje år delar Brilliant Future ut priser till de företag och organisationer som kan visa upp bäst resultat när det gäller kundupplevelsen. Nedan hittar du information om samtliga vinnare i årets upplaga av Brilliant Awards Customer Experience.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Till grund för utmärkelserna ligger 2,3 miljoner inkomna svar i de kundundersökningar som 123 organisationer genomfört med hjälp av Brilliants analysplattformar. Som vanligt är det endast dessa kunddata som avgör vilka som får ta del av utmärkelserna och det är också endast telefonikanalen som har bedömts.

Parametern “engagemang” har avgjort vilka organisationer som tar hem segern, detta eftersom det är en faktor som kundservicemedarbetarna har en stor möjlighet att själva påverka. Brilliants slutsats är dessutom att de två faktorer som är allra mest avgörande för att skapa kundnöjdhet är just engagemang och enkelhet.

För att kunna delta i Brilliant Awards måste man ha samlat in data från minst sex av månaderna under 2023. Varje organisation ska också kunna visa upp minst 1200 svar på kundundersökningarna.

Priser delas ut i sex huvudkategorier, fördelat på olika branscher och dessutom tillkommer kategorin Årets förändringsresa, där vinnaren har lyckats höja sitt uppmätta engagemang mest av alla deltagare.

  • Bank-kategorin toppas av Nordax, följda av Avanza och Varbergs Sparbank.
  • Kategorin Finansiella tjänster har Lendo som segrare, följda av Preem och Tietoevry.
  • Försäkringskategorin har Länsförsäkring Kronoberg på första plats, följda av Länsförsäkringar Jämtland och Akademikerförsäkring.
  • Bland energibolagen kniper Öresundskraft förstaplatsen, följda av Skellefteå Kraft och Enkla Elbolaget. Om du kommer till Telekom idags konferens Connect24 i vår så kan du höra Angela Hägglund, kundservicechef på Skellefteå kraft, berätta om hur man arbetar med att öka kundnöjdheten.
  • Kommun-kategorin toppas av Kristianstads kommun, följda av Norrtälje och Varberg.
  • Unionen Rådgivningen seglar upp som etta i kategorin Förbund, följda av Vision och Sveriges ingenjörer.
  • Slutligen har Nacka kommun segrat i kategorin Årets förändringsresa. De följs av Sandviken Energi och Sollentuna kommun.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.