Kontaktcenterplattform hämtar teknik från ChatGPT

kontaktcenter OpenAI:s teknik för avancerade AI-modeller integreras med Nice Cxone Expert för att leverera mänskligare kundinteraktioner.

Kontaktcenterplattform hämtar teknik från ChatGPT

ChatGPT blev på kort tid en av de mest omtalade AI-tjänsterna när den gjordes tillgänglig i en demoversion i slutet av förrra året. Nu står det klart att kontaktcenterplattformen Nice Cxone Expert integreras med OpenAI:s omtalade chattbotteknik, något som ska öppna möjligheter till mänskligare interaktioner när kunderna får hjälp av en chattbot.

Någonting är fel

Du är inloggad som prenumerant hos förlaget Pauser Media, men nånting är fel. På din profilsida ser du vilka av våra produkter som du har tillgång till. Skulle uppgifterna inte stämma på din profilsida – vänligen kontakta vår kundtjänst.
Telekom idag premium

Läs vidare – starta din prenumeration

  • Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
  • Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
  • Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
  • Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Redan prenumerant?

Den teknik som Nice kommer att bygga in stöd för är den infrastruktur som ligger till grund för de AI-modeller som OpenAI tar fram. Samma teknik används i ChatGPT-plattformen, som uppmärksammats för sin förmåga att formulera relevanta och mänskliga svar på de frågor som användaren ställer.

Nice har redan kommit långt med att utveckla egna AI-modeller. Dessa kommer nu att kombineras med OpenAI:s modeller för att lyfta självservicefunktionerna i Cxone till nya nivåer.

– Denna banbrytande integration mellan CXone Expert och ChatGPT-tekniken är en revolution för cx. Genom att kombinera vår djupa cx-industrispecifika Enlighten AI-modell med de innovativa AI-funktionerna i OpenAI:s generativa modellering, utvecklar vi självbetjäning till nästa nivå, och ger varumärken kraftfulla nya möjligheter för att förbättra kundupplevelsen, skapa effektivare kundinteraktioner och öka deras varumärkesengagemang på ett sätt som känns naturligt, vänligt och mänskligt, säger Barry Cooper, cx-chef på Nice i ett pressmeddelande.

Även Microsoft har visat intresse för OpenAI:s AI-lösningar och ingick nyligen en överenskommelse om att bygga in stöd för tekniken i Azure AI-plattformen.

Senaste artiklarna

Hämtar fler artiklar
Till startsidan
Telekom idag

Telekom idag Premium

Nyhetstjänsten för dig som jobbar med professionell kommunikation. Nu med nya nischade nyhetsbrev för ditt intresseområde och utbildnings-tv.