Nyligen släppte Cisco en undersökning som visar att många anställda är positivt inställda till att tillbringa mer tid på kontoret, under förutsättning att de får tillgång till modern teknik och möteslösningar.
Cisco släpper nya produkter för hybridkontoret
kontoret Två nya produkter ska göra hybridkontoret mer attraktivt: en digital whiteboard med inbyggd videokamera och en flexibel skrivbordstelefon.
Någonting är fel
Läs vidare – starta din prenumeration
- Tillgång till vår digitala Premium-tjänst om professionell kommunikation.
- Nischade nyhetsbrev för Professional och Contact Center.
- Få tillgång till alla avsnitt i vår utbildnings-tv om Teams-telefoni, SD-Wan och Chattbotar.
- Sex papperstidningar om året med tydligt fokus på Telekom-branschens viktigaste frågor.
Nu lanserar man lämpligt nog två nya produkter som är anpassade till det hybrida arbetssättet och som samtidigt är laddade med de senaste ai-innovationerna.
Cisco Board Pro G2 beskrivs som en kombination av en digital whiteboard med pekskärm och ett videomötessystem. Den finns i två olika storlekar, 55 och 75 tum, som ska passa bra in i små och medelstora mötesrum eller klassrum.
Produkten har en inbyggd kamera med två linser som kan fånga upp alla mötesdeltagare som befinner sig på plats fysiskt. Detta för att mötesdeltagare som deltar på distans ska känna sig mer delaktiga i mötet. Här hjälper ai-funktionaliteten till med att zooma in mötesdeltagarna och skapa olika bildutsnitt.
Cisco Board Pro G2 är certifierad för användning med Webex, Teams, Miro och Mural och utlovas vara enkel att integrera med annan utrustning som redan finns på plats.
Anpassad till ett öppet kontorslandskap
Den andra nya Cisco-produkten är skrivbordstelefonen Desk Phone 9800, som egentligen är en hel familj av produkter. Även om den fasta telefonen är en produkttyp som har hängt med länge så är Desk Phone 9800 helt anpassade till användning i ett öppet kontorslandskap där anställda inte har några fasta platser.
Tanken är att medarbetare använder mjukvaran Cisco Spaces för att boka en skrivbordsplats med tillhörande telefon som man sedan checkar in i med hjälp av en qr-kod. När man väl har checkat in får man tillgång till sina personliga kontakter, kalender och samtalshistorik direkt i telefonen.
Produkterna kommer att bli tillgängliga under det andra kvartalet i år.